امضای ۱۳ تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه‌های علوم پزشکی بغداد و ایران

۲۶ام بهمن ،

سرپرست هیات دانشگاه‌های علوم پزشکی عراق و رییس دانشکده بیوشیمی دانشگاه علوم پزشکی کربلا، گفت: تاکنون ۱۳ تفاهم نامه بین دانشگاه‌های بغداد و ایران امضا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، ‌دکتر فاضل آل طعمه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز که در بیت وی صورت گرفت، از جمله دانشگاه‌های طرف تفاهم را شش دانشگاه علوم پزشکی از جمله تبریز، تهران، مشهد و اصفهان عنوان کرد.

وی همچنین با تبریک پیروزی انقلاب اسلامی افزود: صدام ملعون سبب جدایی مردم دو کشور شده بود، اما در فضای کنونی با سفر زایران ایرانی به کربلا و دیگر عتبات مقدس عراق ارتباط های خوبی بین دو کشور برقرار شده و سفر مردم عراق به مشهد این فضا را تقویت کرده است.

علیرضا یعقوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این دیدار گفت: تعاملات و ارتباطات دو طرفه از یک سو به پیشرفت علم و دانش در عراق کمک کرده و از سوی دیگر برای ایران تاثیرگذار بوده و سبب شده مرزهای دانش فراتر از مرزهای جغرافیایی توسعه یابد.

علیرضا یعقوبی اظهارکرد: حسن نیت عمیقی بین ایران و عراق وجود دارد و مناسباتی که کادر و هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی دو کشور با هم برقرار کرده‌اند، آینده روشنی را نوید می‌دهد.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان افزود: علایق و روابط بین جمهوری اسلامی ایران و عراق بویژه مردم شیعه کربلا و نجف با شیعیان ایران در اوج محبت قرار دارد و این روابط طوری است که مرزهای جغرافیایی نیز مانع این محبت‌ها نشده و تاثیر خود را از دست داده است.

یعقوبی گفت: بعد از سقوط رژیم صدام این ارتباط ها و همکاری‌های دو جانبه به وجود آمده و توسعه بیش از پیشی پیدا کرده بویژه در موضوع بهداشت و درمان این توسعه ارتباط‌ها نمود پیدا کرده است.

وی افزود: اما بسترهای مناسب بیشتری برای توسعه همکاری‌ها به صورت عمیق‌تر از امروز می‌تواند وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد: پیش از این هیاتی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز از دانشگاه‌های علوم پزشکی بغداد، کربلا و نجف دیدن کردند که توسعه همکاری‌ها و ارتباط کنونی نتیجه آن دیدار است.

گفتنی است در پایان این دیدار از سوی امام جمعه تبریز کتاب‌هایی به رسم هدیه به هیات عراقی تقدیم شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.