امکانات لازم برای برگزاری آیین های مذهبی در قره کلیسا فراهم شده است

احمدرضا قلیپور روز شنبه همزمان با برگزار آیین های جهانی قره کلیسا در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برای برگزاری این آیین ها از مدت ها قبل برنامه ریزی لازم انجام گرفته و کلیه خدمات مورد نیاز در اختیار زایرانی که از جمهوری اسلامی و دیگر نقاط جهان به چالدران آمده اند قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با امکاناتی که در محوطه قره کلیسا آماده شده، کلیه زایران مسیحی می توانند بدون هیچ مشکلی هر چند روزی که می خواهند در این مکان اقامت کرده و از لوازم زیستی، آب، مواد غذایی، امکانات ارتباطی و مخابراتی در حد نیاز برخوردار شوند.

قلی پور یاد آور شد: آیین های مذهبی قره کلیسا معمولا همه ساله در اواخر تیر ماه با حضور هزاران تن از زائران مسیحی در چالدران آغاز شده و بین ۳ تا ۵ روز ادامه می یابد که در این مدت مسیحیان ضمن انجام دعا، نیایش و برگزاری عشا ربانی، کودکان خود را در این محل غسل تعمید می دهند.

فرماندار چالدران گفت: اهمیت و قداست خاص این کلیسا موجب شده که در این فصل از سال بسیاری از ارامنه از دورترین نقاط عالم به شهرستان چالدران سفر کرده و در این آیین مذهبی که یکی از مهمترین آیین های جهانی مسیحیان است شرکت کنند.

قره کلیسا به عنوان نهمین اثر از جمهوری اسلامی و دومین اثر آذربایجان غربی در فهرست میراث های جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است که به اعتقاد مسیحیان این کلیسا محل دفن طاطائوس مقدس یکی از حواریون حضرت عیسی مسیح می باشد.

همه ساله هزاران نفر از ارامنه جهان برای زیارت و انجام آیین های کلیسایی به این مکان سفر کرده و تعدادی نیز چند روزی را در این مکان اقامت می کنند.

۵۸۳/۷۱۲۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۹۴۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.