امکان ابتلا به روان گسیختگی در متولدین فصل زمستان بیشتر است

بنا بر گزارش ایرنا ، دانشمندان که این مطالعات را در نشریه علمی‌

(progress in neuro-psychopharmacology&biological psychiatry) منتشر کردند تصریح کردند که رابطه بین افراد متولد فصل زمستان، کمبود نور خورشید و کمبود ویتامین’ د ‘ در میان اهالی کشورهای شمالی‌ نیم کره شمالی مشاهده می‌ شود .

این دانشمندان در ادامه اعلام کردند : در مطالعات به عمل آمده بر روی افراد در چندین سال ، مشاهده شده که بیشترین افرادی که روان گسیختگی داشتند ، در ماه ژانویه (دی – بهمن) متولد شده بودند .

دانشمندان افزودند که هدف از این مطالعه ، مقایسه میزان متولدین زمستان در بین ۵۰۰ بیمار روان گسیختگی در طول هشت سال افزون بر اینکه آیا میزان این بیماری در زنان و مردان متولد زمستان برابر است یا خیر و همچنین آیا کمبود تغذیه در آنها اثر دارد ، بود .

مطالعات نشان دادند که میزان روان گسیختگی در مردان و زنان متولد فصل زمستان مساوی بوده و این بیماری در مردانی که در ماه زمستان متولد شده بودند ، زودتر بروز می‌ کرد و اکثر آنها نیز در شهر بدنیا آمده بودند .

در این رابطه ، مطالعه نشان می‌ دهد که مردان به دلیل مشکلات در دومین سه ماهه دوران بارداری مادر که سبب آن تکامل کمتر در رحم و تغییر و تحولات بیشتر مغزی نوزاد می‌ باشد ، بیشتر در معرض این بیماری می‌ باشند .

مطالعات همچنین نشان می‌ دهند که هنگامی که مادر در دوران بارداری کمبود تغذیه ، آهن و ویتامین دی داشته و یا اینکه وزن زن باردار کم بوده ، نوزاد بیشتر در معرض داشتن روان گسیختگی در سن بلوغ قرار دارد .

اروپام **۱۲۳۴**۵۳۶** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۶۶۸۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.