املاکی با قیمت هر متر ۵۰ میلیون تومان + جدول قیمت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

در همین تهران ملک و املاکی می باشند که قیمت هر متر آنها ۵۰ میلیون تومان است. یعنی قیمت هر متر از این ملک‌های مسکونی- تجاری به اندازه قیمت خرید یک خانه ۶۰ متری در بعضی مناطق تهران است.

به گزارش تفسیری خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران قیمت مسکن و ملک‌واملاک آنقدر افزایش پیدا نموده‌است که دیگر املاکی که متری ۵ یا حتی ۱۰ میلیون تومان قیمت دارند کمی عادی شده‌اند. بسیاری از اشخاص این قیمت‌ها را که معمولا برای خانه‌های لوکس عنوان می‌شود آخرین حد از قیمت مسکن در تهران می‌دانند و فکر می‌کنند دیگر ملکی مسکونی پیدا نمی‌شود که تا این اندازه قیمت داشته باشد. در همین تهران اما ملک و املاکی می باشند که قیمت هر متر آنها ۵۰ میلیون تومان است. یعنی قیمت هر متر از این ملک‌های مسکونی- تجاری به اندازه قیمت خرید یک خانه ۶۰ متری در بعضی مناطق تهران است.
چنین املاکی که قیمت آن هر متر ۵۰ میلیون تومان است عموما تجاری می باشند و در آنها می‌تواند هر نوع کسب و کاری راه انداخت. گفتنی‌است این روزها که قیمت خانه و مسکن بالا کشیده املاک تجاری هم به همین اندازه رشد قیمت داشته‌اند و به مرحله‌های بالاتری رسیده است.

البته پیش از این هم قیمت املاک تجاری نسبت به دیگر املاک بسیار بالاتر بود. قیمت هر متر ۵۰ میلیون تومان برای املاک تجاری اما تا به حال تجربه نشده بود. این قیمت‌ها عموما هم برای املاک تجاری لوکس یا … نمی باش و هر نوع ملکی تجاری که فضایی مناسب و بزرگ برای کسب‌وکار داشته باشد قیمتش به پله‌های بسیار بالایی می‌رسد.
کارشناسان مسکن سبب بالا بودن قیمت این املاک را این می‌دانند که خریدار می‌تواند با راه انداخت کسب‌وکاری مناسب در آن پول خرید ملک را در کوتاه وقتی به دست بیاورد. در عین حال برای گرفتن مجوز برای یک ملک تجاری بها‌های بسیاری پرداخت می‌شود که خود به خود قیمت این‌طور ملک‌ها را بالا می‌برد.

برای مثال یک ملک تجاری در میدان ونک اکنون متری ۴۵ میلیون تومان قیمت دارد. این مغازه ۸۵ متری که نمای سنگ‌وشیشه هم دارد به قیمت ۳ میلیارد و ۸۲۵ میلیارد تومان برای فروش گذاشته شده است.
ملکی تجاری ۱۰۰ متری هم اکنون در منطقه میدان ولی‌عصر ۳ میلیارد تومان قیمت دارد یعنی هر متر ۳۰ میلیون تومان!
در جدول زیر می‌توانید قیمت بعضی املاک تجاری را ببینید:

محله متراژ قیمت هر متر(میلیون تومان) قیمت کل(میلیارد تومان)
زعفرانیه ۲۲۲ ۵۰ ۱۱٫۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
تجریش ۸۵ ۳۰ ۲٫۵۵۰٫۰۰۰٫۰۰۰
فرمانیه ۵۶ ۱۷٫۸۵۰ ۱٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
میدان تجریش ۱۱۵ ۵۰ ۶٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰
ونک ۶۰ ۳۵ ۲٫۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.