امنیت تنها از رهگذر احساس مشارکت و مسؤولیت عمومی حاصل می‌شود

۳۱فروردین۱۳،

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان گفت: ثبات و پایداری امنیت تنها از رهگذر نهادینه کردن و احساس مشارکت و مسؤولیت عمومی در قبال آن حاصل می‌شود.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، “محمدیوسف حسنی”، در جمع مسؤولان ستاد انتظامی استان اظهار داشت: متداول‌ترین شیوه‌های تأمین امنیت در کشورهای مختلف استفاده از عوامل قهرآمیز است اما تجربه ثابت کرده که به رغم سریع‌الوصول بودن، پایداری و دوام آن ناچیز است.
وی افزود: امنیت داخلی مرهون تعامل و مشارکت همه کنشگران اجتماعی است که با میزان احساس مسؤولیت و مشارکت ارتباط نزدیکی دارد.

حسنی تصریح کرد: بزرگترین هنر ناجا در برخورد با مردم، ایجاد و ارتقاء مفهوم امنیت و اعتماد عمومی است که در واقع اعتماد عمومی ملت را نسبت به نظام مقدس اسلامی افزایش خواهد داد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان با تأکید بر بهره‌گیری بیشتر ناجا از علوم نوین در کشف جرم گفت: نیروی انتظامی مانند سایر نیروهای مسلح با دشمن آشکار و ملموس مواجه نیست بلکه متخلفین و مجرمین خود را در میان مردم پنهان و مخفی می‌کنند و هر اندازه که بهره‌گیری از علوم جرم‌یابی تعمیم یابد در واقع سطح اقتدار پلیس ارتقاء می‌یابد.

وی گفت: پلیس مقتدر و قانون‌مدار با بهره‌گیری از علوم نوین و کشف علمی جرم صرفاً فرد مجرم را دستگیر می‌نماید بدون اینکه به شخصیت و تمامیت جسمانی و مالی وی و سایر شهروندان خسارتی وارد نماید.

حسنی افزود: امروزه نیروی انتظامی ضمن مقابله با تهدید‌های نرم و تهاجم فرهنگی باید حافظ ارزش‌های دینی بوده و از ارزش‌های اسلامی دفاع نماید و لازمه دفاع آن است که خود، نیروهای سالم و ارزشی و عاری از هرگونه عیب و خطا باشند.

رئیس سازمان قضایی گلستان بیان داشت: هدف دشمن از ترویج مواد مخدر و مشروبات الکلی، انحراف فکری و عقیدتی جوانان و هویت‌زدایی جامعه است و نیروی انتظامی می‌بایست ضمن هوشیاری و با بصیرت کامل مقتدرانه با این‌گونه هجمه و ناهنجاری‌ها برخورد نماید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.