امنیتی کردن فضای حاکم در بحرین وضع را پیچیده تر می کند/ضرورت اجرای اصلاحات و انجام اقدامات اعتمادساز در بحرین

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه امنیتی کردن فضای حاکم در بحرین نه تنها مشکلات را حل نمی کند بلکه وضع را پیچیده تر خواهد کرد، گفت: جرای اصلاحات واقعی و استمرار آن بر اساس مطالبات مردمی و انجام اقدامات اعتماد ساز می تواند فضای لازم برای گفت و گو و حل مشکل را فراهم کند.

به گزارش تفسیری حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از وزارت امور خارجه؛ رامین مهمان پرست سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: امنیتی کردن فضای حاکم در بحرین نه تنها مشکلات را حل نمی کند بلکه وضع را پیچیده تر خواهد کرد .

وی  افزود: جمهوری اسلامی ایران براین موضع تاکید دارد که اقدامات خشونت آمیز و انفجارهای اخیر، حضور نیروهای نظامی خارجی، سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز و امنیتی کردن فضای حاکم در بحرین نه تنها مشکلات را حل نمی کند بلکه وضع را پیچیده تر می کند.

مهمان پرست ادامه داد: تاکنون شاهد تاکید مردم و گروه های مختلف بحرینی بر اتخاذ و استمرار شیوه مسالمت آمیز در مطالباتشان هستیم و سند منتشره از سوی گروه های مختلف بحرینی در زمینه مخالفت با خشونت هم نشان دیگری در همین جهت بوده و از آن استقبال می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: مشکلات بحرین iبه راه حل سیاسی براساس گفت و گوی عادلانه و با حضور طیف های مختلف مردم بحرین نیاز دارد و اجرای اصلاحات واقعی و استمرار آن بر اساس مطالبات مردمی و انجام اقدامات اعتماد ساز می تواند فضای لازم برای گفت و گو و حل مشکل را فراهم کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.