امنیت گوشی های هوآوی افزایش می یابد

گردآوری توسط گروه فناوری اطلاعات ممتاز نیوز

سایت خبری ممتاز: شرکت بزرگ مخابراتی و اینترنتی هواوی چین وعده داد امنیت اطلاعاتی را به اولویت خود تبدیل کند.

وعده هواوی پس از انتشار اخباری در مطبوعات مطرح شد که به نفوذ آژانس امنیت آمریکا در شبکه های این شرکت اشاره دارد.اریک شو از مقامات بلند پایه شرکت هواوی در گزارش سالانه خود اطمینان داد:« حمایت گرایی و امنیت سایبری جزو چالش ها و تهدیدهایی است که ما با آن مواجه هستیم.»

وی افزود:«در همه این موارد، تامین ثبات و امنیت عملیات مشتریان ما در شبکه های اجتماعی برای ما نخستین تعهدات و همچنین مهم ترین اولویت است .» شرکت هواوی سال گذشته از سود ۲۱ میلیارد یوانی ( دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون یورویی) خبر داد. این شرکت چینی علاوه بر تجهیزات مخابراتی ، سومین تولید کننده جهانی تلفن های هوشمند است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن ، بنابراعلام نیویورک تایمز و اشپیگل ، آژانس امنیت ملی آمریکا در طول سال ها به بایگانی های نامه های هواوی ، اسناد داخلی و ارتباطات بین رهبران این شرکت و همچنین به کدهای مخفی محصولات این شرکت دسترسی داشته است.

مقالات این دو رسانه بر اسنادی مبتنی است که ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا منتشر کرده است.

هواوی که یکی از مهندسان سابق ارتش چین آن را تاسیس کرد با ممنوعیت دسترسی طرح های زیرساختی در آمریکا و استرالیا به دلایل امنیتی مواجه است زیرا این کشورها از آن بیم دارند که تجهیزات این شرکت برای جاسوسی یا حملات سایبری به نفع پکن به کار رود.

به نوشته نیویورک تایمز ، اما به سرعت آژانس امنیت ملی آمریکا به تجهیزات هواوی که به کشورهای ثالث فروخته می شود علاقه مند شد تا به این ترتیب بتواند به شبکه های ارتباطی که مورد علاقه آمریکا محسوب می شود، دسترسی یابد.
 


آخرین اخبار
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.