اموال تملیکی در گمرک بدون تکلیف مانده است

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در همایش تدوین سند ملی راهبردی این سازمان بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف اموال متروکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، اردشیر محمدی گفت : برغم گذشت ۱۰ ماه از تصویب قانون جدید امور گمرکی ، تاکنون این کالاها برای تعیین تکلیف به سازمان اموال تملیکی اعلام نشده است و ضرورت دارد در اجرایی شدن ماده ۲۴ قانون جدید گمرک در این باره تسریع شود.

رئیس هیئت مدیره سازمان اموال تملیکی به نقش و وظایف این سازمان در تعیین تکلیف اموال دولت اشاره کرد و افزود: سازمان اموال تملیکی یک سازمان انحصاری در تعیین تکلیف اموال منقول و غیر منقولی است که به دلایل مختلف به تصرف دولت در می آید و بر اساس ماده یک قانون تاسیس سازمان حوزه کاری بسیار گسترده ای دارد که با رفع محدودیت ها و موانع و تحقق اهداف و برنامه های آن می تواند یک سازمان اثرگذار در تامین منابع مالی برای کشور باشد.

مدیر عامل سازمان اموال تملیکی با اشاره به اقدامات این سازمان افزود: این سازمان با اعاده بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان کالا به گمرکات که عموماً کالاهای واسطه ای و ماشین آلات صنعتی بوده است  و انهدام بیش از ۱۲ میلیارد تومان کالای غیر استاندارد و غیر بهداشتی، نقش بسزایی در حمایت از تولید کشور و سلامت مردم جامعه دارد.

محمدی با اشاره به ضرورت تدوین سند راهبردی سازمان افزود: تحقق اهداف و برنامه های پیش رو با طراحی و تدوین نقشه راه و مشارکت همه جانبه مدیران، کارشناسان و ذینفعان ممکن خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد : سازمان اموال تملیکی ، سازمانی با اهداف بزرگ است و ما با تدوین سند راهبردی مسیر آینده سازمان را که مسیر درخشانی خواهد بود،با هم رقم می زنیم./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.