اموال منقول سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف شد

۲۷ آبان ،

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور گفت: سال قبل با تلاش و همت هم‌کاران نسبت به تعیین تکلیف اموال اقدام برجسته‌ای صورت گرفت و اکنون در هیچ نقطه از کشور کالای متروکه و قاچاق سنواتی نداریم.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اردشیر محمدی از سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به عنوان یک سازمان کاملا تخصصی و حرفه‌ای که نسبت به تعیین و تکلیف اموال منقول و غیر منقول که به شکل‌های مختلف در اختیار دولت قرار می‌گیرد اقدام می‌کند؛ یاد کرد و در خصوص عملکرد این سازمان در استان کرمان، اظهار داشت: در استان کرمان در سال قبل ۲۲ میلیارد و ۷۴۹ میلیون ریال اموال منقول و هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اموال غیر منقول تعیین تکلیف و به فروش رسیده، که نسبت به سال پیش از آن ۴۰ درصد رشد داشته است.

رئیس هیات مدیره سازمان اموال تملیکی افزود: در هفت ماهه‌ی امسال نیز ۹ میلیارد و ۳۷۱ میلیون ریال اموال منقول و چهار میلیارد و ۹۱۲ میلیون ریال اموال غیر منقول تعیین تکلیف شده و به فروش رسیده است که نسبت به سال قبل در اموال منقول هشت درصد و در اموال غیر منقول ۱۶ درصد رشد را شاهد هستیم.

وی افزود: بیش‌ترین حجم این اموال را وثیقه‌ها تشکیل می‌دهد که سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور به این سبب که وثیقه‌گذاران بیش‌تر از این آسیب نبینند، با اشخاص مصالحه می‌کند.

محمدی هم‌چنین با بیان این‌که مهم‌ترین فرآیند برای تعیین تکلیف اموال مزایده است، گفت: خریداران هم‌چنین می‌توانند برای آگاهی از نحوه‌ی فروش اموال، به پایگاه اینترنتی سازمان مراجعه کنند.

وی افزود: تا پایان امسال هم‌چنین بخشی از اموالی که قابلیت عرضه در بازار بورس را داشته باشند؛ از طریق بورس به فروش می‌رسد.

محمدی ادامه داد: برای تسهیل در فرآیند مزایده نیز با هم‌کاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، اموال از طریق مرکز تجارت الکترونیکی این وزارت‌خانه به صورت مزایده‌ی الکترونیکی به فروش خواهد رسید.

محمدی هم‌چنین با بیان این‌که تعیین و تکلیف به موقع و صحیح اموال، وظیفه‌ی این سازمان است، گفت: باتوجه به ظرفیت و پتانسیل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، این سازمان آمادگی دارد پس از اخذ مجوزهای قانونی از دولت و مجلس شورای اسلامی نسبت به مدیریت و تعیین و تکلیف اموال مازاد دولت نیز اقدام کند.

طی این مسافرت محمدی با استاندار، رئیس کل دادگستری و تعدادی از مدیران کل استان کرمان دیدار و در خصوص مسائل و ماموریت های سازمان بحث و گفتگو کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.