امیری خامکانی:ایران بیش از سهم خود در راه مبارزه با ترانزیت مواد مخدر هزینه کرده است

سه شنبه ۲۰ تیر – ۰۵:۱۳:۲۳ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به مقررات و توافق‌نامه‌های بین‌المللی که مبارزه با مواد مخدر را بر دوش همه کشورها قرار داده، تاکید کرد: ایران بیش از سهم خود در راه مبارزه با ترانزیت مواد مخدر هزینه کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، در نشست کمیته دائمی امور اجتماعی و فرهنگی مجمع مجالس آسیایی که صبح امروز سه‌شنبه ۲۰ تیر برگزار شد، حسین امیری خامکانی گفت: همچنان که می‌دانید مصرف مواد مخدر و تجارت و ترانزیت آن معضل همه کشورها و حیات و زندگی جوانان سراسر کشورها را تهدید می‌کند، اما همه در مبارزه با آن سهیم نیستند.
نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی افزود: بعضی کشورها مانند ایران بیش از سهم خویش در راه مبارزه با ترانزیت مواد مخدر هزینه می‌کنند و کشور ما سالانه میلیاردها دلار به همراه چندین شهید و جانباز در راه مبارزه با عبور و مرور کاروان‌های حامل مواد مخدر به سمت کشورهای دیگر از جمله اروپا هزینه می‌کند.
وی با بیان اینکه ایران هزینه‌های مادی و معنوی و انسانی متحمل می‌شود تا اعتیاد به سراغ جوانان کشورهای دیگر نرود، تصریح کرد: ما با این عمل ضدانسانی و ضد حیات بشر مبارزه کرده‌ایم و اختلاف قیمت مواد مخدر در مرز ایران- افغانستان با ایران – ترکیه بیانگر مبارزه موثر کشور ما در این مسیر است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: امروز نیروهای ناتو در افغانستان می‌توانند و می‌توانستند با این معضل مبارزه کنند درحالی که شاهد اقدام موثری از آنها در مبارزه با تولید، توزیع و ترانزیت مواد مخدر نبوده‌ایم.
امیری خامکانی تاکید کرد: لازم است پارلمان‌های عضو APA، دولت‌ها و کشورهایشان را وادار به همکاری با جمهوری اسلامی در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر کنند و ما نیز حاضریم تجربیات خود را در اختیار کشورهای دیگر قرار دهیم.
وی با اشاره نقش پارلمان ایران در بُعد قانونگذاری در راه مبارزه با ترانزیت مواد مخدر گفت: قانون جامع مبارزه با ترانزیت مواد مخدر در ایران به چگونگی مبارزه با تولید، مصرف، محل نگهداری و ورود و خروج این کالاها به کشور می‌پردازد و در مورد آلات و ادوات و تجهیزات مربوط به مصرف و حمل ونقل مواد سکوت نکرده است.
امیری خامکانی بیان کرد: با تغییر روش‌های مورد استفاده قاچاقچیان و مصرف‌کنندگان، اصلاحاتی در قانون ایران انجام شده و تشکیلات مبارزه با مواد مخدر و ترانزیت آن مستقیماً زیر نظر رئیس جمهور اداره می‌شود.
این نماینده مجلس نهم افزود: لازم است در قطع‌نامه‌ای از کشورهای عضو خواسته شود که با جدیت با این مساله ضدبشری مبارزه کنند. البته طبق مقررات و توافق‌نامه‌های بین‌المللی، مبارزه با مواد مخدر بر دوش همه کشورها است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۰۱۷۱۳۲۳۱۶۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.