امکانات لازم برای جدب دو هزار طلبه در استان فراهم می شود

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد قهرمانی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به مرزی بودن آذربایجان غربی و قرار گرفتندر خط مقدم مبارزه با هجمه های فرهنگی دشمنان تقویت حوزه های علمیه باید در الویت قرار گیرد .

وی اظهار کرد : دشمنان نظام اسلامی تلاش می کنند با حربه های مختلف تخم نفاق را میان اقوام مختلف افکنده و باعث جدایی قومیت های مختلف از یکدیگر شوند در چنین شرایطی لازم است حوزه های علمیه به پشتوانه مبلغین توانمند، از گرفتار شدن جوانان در دام دشمنان جلوگیری کنند .

مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی ادامه داد : اعزام مبلغ به خارج از کشور و همچنین پذیرش طلبه از کشورهای همجوار در الویت برنامه هاست و پیش بینی می شود با این اقدامات گام بلندی برای بالندگی استان برداشته شود

وی از راه‌اندازی پایه‌های تحصیلی هفت و هشت حوزوی در حوزه‌های علمیه دو شهرستان ارومیه و خوی خبر دادو افزود : در گذشته اگر طلاب قصد ادامه تحصیل را در استان داشتند تنها تا پایه شش حوزوی می‌توانستند ادامه دهند، اما اکنون با ایجاد پایه‌های تحصیلی جدید تا پایه‌های هشت امکان تحصیل در داخل استان وجود دارد.

حجت الاسلام قهرمانی با بیان این‌که در سال تحصیلی جدید افزون بر یکهزار طلبه در هشت حوزه علمیه برادران استان، علوم دینی را فرا می‌گیرند ادامه داد: در سال تحصیلی جدید از تعداد ۷۵۰ داوطلب ورود به حوزه‌های علمیه استان، ۳۵۰ نفر بعد از آزمون کتبی و شفاهی پذیرفته شدند که از این تعداد نیز ۲۵۰ نفر به عنوان واجد شرایط تحصیل در حوزه‌های علمیه شناخته شده و همزمان با آغاز سال تحصیلی جاری حوزه‌های علمیه، مشغول به تحصیل شدند.

مدیر حوزه های علمیه استان ،‌ با بیان این‌که اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران، شاهد رشد و بالندگی روزافزون حوزه‌های علمیه استان هستیم ‌خاطرنشان کرد: اکنون حرکت مدیریت استانی در راستای رفع نیازهای استان و مردم است که با زمینه سازی افزایش جذب طلاب این مهم بیش از پیش محقق خواهد شد.

وی در خصوص راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد اظهار کرد: به دلیل آماده نبودن بسترهای لازم در استان،‌ پیش بینی می شود تا سه سال دیگر این مقطع در حوزه‌های علمیه استان راه اندازی ‌شود

حجت الاسلام قهرمانی یاد آور شد : همچنین علاوه بر مقطع کارشناسی ارشد راه اندازی مقطع دکترا نیز در دستور کار حوزه های علمیه استان قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که امسال از طرف رهبر معظم انقلاب سال حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است افزود: مهمترین سرمایه‌ای که امروز کشور ما نیازمند است، تربیت نیروی انسانی صالح است که بخش عمده این نیازها را حوزه‌های علمیه می‌توانند پاسخگو باشند.

قهرمانی تاکید کرد: هدف اصلی حوزه، پرورش روحانیان مستعد و نخبه با استعانت از قرآن و روایات قرآنی برای ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام است

۸۱۳۵/۵۸۳

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.