امکان‌سنجی ورود معاملات زیره و زعفران به بورس آتی

امکان‌سنجی ورود معاملات زیره و زعفران به بورس آتی

زیره و و زعفران برای ورود به بازار آتی بورس کالا در حال بررسی هستند.

دبیر پذیرش بورس کالای ایران در گفتگو با خبرنگار ایانا درباره ورود زیره و زعفران به رینگ کشاورزی گفت: این دو محصول در هیئت پذیرش بورس کالا مورد پذیرزش قرار گرفته‌اند.

عباس یعقوبی درباره دلایل عدم ورود این محصولات به بورس کشاورزی افزود: این محصولات فصلی بوده و عمده معاملات آن باید به‌صورت آتی باشد.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل در حال رایزنی و بررسی این محصولات برای ورود به بازار آتی هستیم.

یعقوبی با اشاره به اینکه دو محصول زیره و زعفران مثل طلا دارای بازار سنتی معاملات هستند، ادامه داد: ورود این محصولات به رینگ کشاورزی با مشکلاتی مواجه است که ازجمله آنها استانداردسازی این محصولات است.

وی به حجم بالای خرده‌فروشان این محصول اشاره کرد و یادآور شد: از آنجایی که عرضه‌کننده خرده‌فروش در این محصول زیاد است استانداردسازی و شفاف‌سازی آن با مشکلاتی روبه‌رو است.

دبیر پذیرش بورس کالا با اشاره به اینکه شرایط معامله این محصول با سایر محصولات کشاورزی متفاوت است، تصریح کرد: بخشی از عرضه‌کنندگان به‌دلیل شرایط استانداردسازی و همچنین کارمزد معاملات رقبتی به حضور در بورس کالا ندارند.

یعقوبی در پایان از حضور دو محصول زیره و زعفران در فهرست کالاهای جدید بازار آتی خبر داد و تأکید کرد: بورس کالا در حال امکان‌سنجی برای ورود این دو کالا به بازار آتی است./

 

نام خبرنگار: مهدیه انوشه

E-910715-01

بازرگانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.