امکان برگزاری اردو در هندوستان وجود دارد

۱۶ام بهمن ،

رئیس سازمان لیگ دوچرخه سواری گفت: اگر برای رکابزنان شرایط مساعدی فراهم شود، امکان جابجایی مکان اردوها وجود دارد.

محمود وفایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: بهترین پیست برای تمرین دوچرخه سواری، پیست چوبی است این درحالی است که ما در تهران امکانات پیست چوبی مناسب نداریم و به جای آن پیست سیمانی داریم. با این وجود شرایط آب و هوایی نمی گذارد حتی در این پیست هم تمرین کنیم و ناچار هستیم به اهواز برویم.

وی در خصوص مشکلات پیست اهواز گفت: اهواز تنها جایی می باشد که پیست چوبی دارد ولی نیمه تمام است ضمن اینکه آب و هوای این استان آلوده و گرد و خاک موجود برای رکابزنان آزاردهنده است.

محمود وفایی از احتمال برگزاری اردو هندوستان خبرداد و گفت: اگر به این مشکلات برخورد کنیم ناچار هستیم رکابزنان را ۲ هفته قبل از آغاز مسابقات قهرمانی آسیا به کشور میزبان هندوستان ببریم تا بتوانیم شرایط مناسب را برای دوچرخه سواران محیا کنیم.

رئیس سازمان لیگ در خصوص سطح آمادگی دوچرخه سواران رده سنی جوانان افزود: ۶ نفر به مرحله دوم اردو راه یافتند و اردوی جوانان از فردا در پیست مجموعه ورزشی آزاده آغاز می گردد.
با توجه به اینکه دوچرخه سواران جوان اولین اعزامشان به مسابقات قهرمانی آسیا می باشد به سبب اینکه حدود ۴ سال است که رشته دوچرخه سواری از المپیاد ورزشی درسطح آموزش و پرورش حذف شده و بیشتر روی رشته های شنا و دومیدانی متمرکز شده اندو این امر سبب خلع در این فدراسیون شد.

رئیس سازمان لیگ اظهار داشت: فدراسیون دوچرخه سواری با این شرایط به وجود آمده در جوانان باید با یک برنامه ریزی منظم و دقیق، شرایط را به حالت قبل نزدیک کنیم تا مسیر پیشرفت جوانان هموار شود.

وی در خصوص دوچرخه سواران رده سنی جوانان خاطرنشان کرد: در این رده سنی بسیار سطح آمادگی رکابزنان مطلوب نیست. ولی امیدواریم بتوانیم در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور هندوستان به نتیجه مطلوب برسیم.

رئیس سازمان لیگ در انتها افزود: دومین مرحله از اردوی تیم های ملی دوچرخه سواری کشورمان در بخش آقایان در رده سنی بزرگسالان با ۱۵ رکابزن و رده سنی جوانان و امید با ۶ دوچرخه سوار درپیست دوچرخه سواری مجموعه ورزشی آزادی در حال برگزار می باشد که ۶ نفر جوانان(مهدی عبدالهی از کرمان، علی اکبرزارعی از یزد، شهریار رودی از خراسان رضوی، آرشام فرزاد از لرستان، محسن زرکار از اصفهان و علیرضا سیفی از همدان) می باشند که در مواد نیمه استقامت، زیر نظر وی و در مواد استقامت زیرنظر حسن آریانفر تمرینات خود را پیگیری می کنند.

در بخش بزرگسالان ۱۵ رکابزن (مهدی سهرابی، حسین ناطقی، حسین عسگری، بهنام آرین، حسین علیزاده، محمد رجبلو، علیرضا حقی، بهنام خلیلی خسروشاهی، حامد خبت، احمد قمری، حامد عبادی، موسی مصطفوی، امیر کلاهدوز، علی خادمی و آروین معظمی گودرزی) می باشند که در ماده نیمه استقامت زیرنظر وی تمرین می کنند و درماه استقامت زیرنظر حسن آریانفرد به تمرینات خود می پردازند.

گفتنی است، سی وسومین دوره مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسالان و بیستمین دوره رقابت های جوانان از ۱۷ تا ۲۷ اسفندماه سال جاری در بخش های (بانوان، آقایان و زیر ۲۱ سال مردان) و در مواد پیست و جاده درسطح یک اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری(VCI) به میزبانی کشور هندوستان درشهر (دهلی نو) برگزار می گردد. /مح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.