امکان تحصیل در دانشگاه برای پیش‌دانشگاهیان فراهم شد

معاون دانشگاه پیام‎نور زنجان گفت: دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی می‎توانند با شرکت در آزمون فراگیر این دانشگاه، سال آینده دانشجوی دانشگاه پیام‎نور باشند.

سیدسعید صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، با بیان اینکه علاوه بر فارغ‌‎التحصیلان دانشگاهی، دانش‎آموزان پیش‌دانشگاهی نیز می‎توانند در آزمون فراگیر ثبت‎نام کنند، تصریح کرد: چنانچه دانش‎آموزان پیش‌دانشگاهی در آزمون فراگیر پذیرفته شوند و حداکثر تا شهریورماه سال آینده فارغ‎التحصیل شوند، می‌توانند از مهرماه سال آینده دانشجوی دانشگاه پیام‎نور باشند.

وی اظهار کرد: شرکت در آزمون فراگیر برای دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی فرصتی است تا تحصیل در دانشگاه را برای سال آینده خود رزرو کنند و این فرصت شامل دانشجویان مقطع کارشناسی جهت ورود به مقطع کارشناسی ارشد می‎باشد.

این مسئول ادامه داد: در سال تحصیلی جاری بیش از یک‌هزار دانشجو در دانشگاه‏های پیام‎نور استان از طریق کنکور سراسری پذیرفته شده‌اند.

صفوی با بیان اینکه پذیرش دانشجو از طریق آزمون فراگیر در مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: زمان ثبت‎نام در مقطع کاردانی از ۱۲ تا ۱۸ مهرماه ودر مقطع کارشناسی ارشد نیز ۱۶ تا ۲۴ مهرماه انجام می‎شود.

وی افزود: متقاضیان شرکت در آزمون‎های فراگیر دانشگاه پیام‎نور می‌توانند دفترچه‎های فراگیر این دانشگاه را از دانشگاه پیام‎نور و سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

معاون دانشگاه پیام‎نور استان زنجان ابراز کرد: دانشگاه‎های پیام‌نور استان دارای ۱۷۶ رشته فعال است که در دو نوبت بهمن سال‌جاری و مهرماه سال آینده از طریق آزمون فراگیر دانشجو جذب خواهد کرد.

صفوی با اشاره به تعداد رشته‎های فراگیر موجود در واحدهای دانشگاه‎های پیام‏‎نور استان، عنوان کرد: در شهر‎های ابهر ۳۳ رشته، ایجرود ۶ رشته، خرم‌دره ۱۱ رشته، زنجان ۵۵ رشته، سلطانیه ۹ رشته، صائین‌قلعه ۹ رشته، خدابنده ۱۷ رشته، طارم ۱۲ رشته و ماه‌نشان نیز ۱۴ رشته در دفترچه‎های فراگیر لحاظ شده است که ظرفیت هر رشته در بهمن‎ماه ۳۰ نفر و مهرماه ۹۲ نیز ۳۰ نفر خواهد بود.

وی ادامه داد: رشته‎های ادبیات فارسی، ریاضی، شیمی در چند گرایش و زمین‎شناسی نیز در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرند. در سال‌جاری نیز مقدمات لازم برای پذیرش دانشجو در این مقطع تحصیلی فراهم شده است.

این مقام مسئول متذکر شد: در راه‌اندازی مقطع دکترای رشته شیمی در شهرستان ابهر موافقت اولیه انجام شده است و مراحل نهایی ایجاد این رشته در حال پیگیری است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.