امکان عمل جراحی سمعک‌های قابل کاشت در جنوب کشور

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : سید بصیر هاشمی با اعلام این خبر گفت: کاشت سمعک شنوایی تاکنون در انحصار چند کشور خاص بوده است و هم‌اکنون به صورت موفقیت‌آمیز برای اولین بار در جنوب کشور و در شهر شیراز انجام گرفت.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ عضو هیئت امنای علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه تاکنون حدود هزار و ۷۰۰ عمل جراحی سمعک قابل کاشت در دنیا انجام شده است، افزود: با این عمل جراحی، امکان درمان بعضی انواع کم‌شنوایی در کشور ایجاد شده و این بیماران از نعمت بزرگ شنوایی بهره‌مند می‌شوند.

شنوایی هر دو گوش با عمل جراحی سمعک‌ قابل کاشت

وی ادامه داد: تا پیش از این، بیمار مجبور بود از سمعک‌های استخوانی استفاده کند که نیاز به یک وسیله نگهدارنده و هدبند داشت، اما با کاشت این نوع سمعک‌ها در جمجمه بیمار، پردازشگر دستگاه فرد ناشنوا را قادر به شنیدن با هر دو گوش خود می‌کند.

هاشمی اظهار کرد: عمل جراحی سمعک‌های قابل کاشت از پنج سال پیش در دنیا انجام شده است و هم‌اکنون بیماران منطقه جنوب ایران نیز از این پیشرفت پزشکی بهره‌مند خواهند شد.

عمل جراحی سمعک‌های قابل کاشت برای کودکان زیر پنج سال مناسب نیست.

عضو هیئت امنای علوم پزشکی یاسوج، تصریح کرد: کاشت سمعک برای کودکان زیر پنج سال به سبب کم بودن قطر جمجمه آن‌ها پیشنهاد نمی‌شود و هزینه اصلی این عمل جراحی، مربوط به پروتز و حدود ۲۰ میلیون تومان است.

مدیرگروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به ازدواج‌های فامیلی و نقش آن در بروز ناشنوایی‌های گسترده اشاره کرد و گفت: از دیگر امکانات رفع مشکل ناشنوایی در منطقه جنوب کشور، کاشت حلزون است.

هاشمی با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز کاشت حلزون شیراز به عنوان دومین مرکز کشور، گام موثری در خدمت‌رسانی به مردم منطقه جنوب کشور بوده است، عنوان کرد: تاکنون ۷۵۰ بیمار مورد این عمل جراحی قرار گرفته و از نعمت شنوایی بهره‌مند شده‌اند.

نقش مهم پیشگیری و تشخیص به موقع ناشنوایی در کودکان
 
وی با اشاره به رقم بالای یک در هزار شیوع ناشنوایی در جامعه، تأکید کرد: بی توجهی به درمان به موقع این بیماران، سبب محرومیت آنان از نعمت شنوایی تا پایان عمر می گردد.

عضو هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و مدیر گروه گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به خانواده‌ها پیشنهاد کرد: با پیشگیری از بروز ناشنوایی و اقدام سریع برای درمان این مشکل، نعمت سلامت را به فرزندان خود هدیه کنیم.

بصیر هاشمی از پزشکان متخصص بومی در استان کهگیلویه و بویراحمد، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شیراز و عضو هیئت بورد تخصصی(دانشنامه) رشته گوش و حلق و بینی است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.