امیدها به درخشندگی مجدد طلا

۲۷فروردین۱۳،

امیدها به درخشندگی مجدد طلا

بینا- قیمت جهانی طلا از اوایل سال ۱۹۸۰تاکنون بیشترین کاهش خود را تجربه کرده است اما کارشناسان اقتصادی نسبت به رشد مجدد بهای این فلز خوشبین می باشند.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا / اکونومیک تایمز، کارشناسان اقتصادی براین باورند علیرغم نزدیک شدن اونس جهانی طلا به سطح حمایتی ۱۲۵۰ دلار هنوز فرصت جذابیت مجدد این فلز وجود دارد.
بر اساس این گزارش، قیمت جهانی طلا از سه شنبه هفته قبل تاکنون ۱۰درصد سقوط کرده است. هفته قبل نه فقط بحران مالی قبرس بلکه تنش در کره شمالی و جنوبی نیز سبب افزایش تقاضای خرید طلا نشد.
بخشی از سبب افت بهای طلا، رشد ارزش دلار آمریکا می باشد . ارزش دلار آمریکا در پی خبر توقف اجرای طرح محرکه اقتصادی بانک مرکزی این کشور، کاهش ارزش ین توسط بانک مرکزی ژاپن و ادامه نگرانی ها نسبت به آینده منطقه یورو تقویت شده است.
اظهارات دراگی در خصوص ضرورت فروش ذخایر طلای قبرس نیز نگرانی سرمایه گذاران نسبت به فروش ذخایر کشورهای دیگر عضو منطقه یورو را دوچندان کرده است.
طی دو روز اخیر بهای فلزات پایه و گروه پلاتین نیز تا۷درصد کاهش یافته است. قیمت هر اونس نقره با افت ۱۷درصدی به ۲۳ دلار رسیده و پایین ترین حد خود از اکتبر سال ۲۰۱۰ را به ثبت رسانده است .
با این حال کارشناسان اقتصادی معتقدند افزایش فروش اخیر طلا یک اغراق است و بعضی از بانک های مرکزی کشورهای نوظهور اقدام به خرید طلا در این سطوح خواهند نمود.
تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کردند قیمت جهانی طلا قبل از کاهش به سطح حمایتی میان مدت ۱۲۵۰دلار در محدوده ۱۴۲۰ و ۱۴۳۰دلار ثابت باقی خواهند ماند.
به طور کلی کارشناسان اقتصادی بر این باورند ۱) خرید طلا از سوی بانک های مرکزی جهان۲) نگرانی ها نسبت به تاثیر اجرای سیاستهای انبساطی پولی بر کاهش ارزش ارزها و ۳) افزایش تقاضای خرید جواهرات منجر به درخشندگی مجدد طلا خواهد شد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.