امیدورایم سازمان ملل بتواند مصالح و منافع کشورهای مستقل از جمله عراق را محقق سازد

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل اخبار وزارت خارجه ،بعداز ظهر امروز -دوشنبه- ‘مارتین کوبلر’ نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور عراق که به کشورمان سفر کرده است با ‘حسین امیر عبداللهیان’ معاون کشورهای عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ملاقات کرد.

در این دیدار معاون وزیر امور خارجه کشورمان ضمن خوشآمد گویی و ابراز خرسندی از سفر نماینده دبیر کل سازمان ملل به ایران، فعالیت های نمایندگی سازمان ملل در امور عراق و دفتر نمایندگی این سازمان را در تهران در راستای رفع مشکلات مبتلا به عراق و همسایگان این کشور و مسائل منطقه ای مورد قدردانی قرار داد و از توجه و اهتمام نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و اقدامات وی در ایجاد ساز و کارهای مناسب در این خصوص تشکر کرد.

‘امیرعبداللهیان ‘همچنین با اشاره به حمایت های ایران از کشور عراق در زمینه های مختلف که بمنظور تثبیت روند سیاسی و تحکیم ثبات و امنیت در این کشور صورت می گیرد ، نقش سازمان ملل به عنوان یک نهاد بین المللی را در صحنه های عراق قابل اعتنا ارزیابی کرد.

در این دیدار ‘کوبلر’ نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، گزارشی از اقدامات سازمان ملل و نهادهای وابسته در عراق در راستای بهبود هرچه بیشتر شرایط در این کشور ارائه کرد و با قدردانی از نقش بارز و مثبت جمهوری اسلامی ایران در تقویت روند سیاسی و تحکیم ثبات و امنیت در عراق و منطقه ، خواستار تداوم همکاری و تبادل نظر و ارائه راه کار در خصوص مسائل مورد نظر گردید و دیدگاههای جمهوری اسلامی را برای اجرای وظایف سازمان ملل بسیار موثر دانست.

کوبلر همچنین از حمایت های مختلف جمهوری اسلامی ایران از عراق که بمنظور تقویت هرچه بیشتر وضعیت سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی صورت می گیرد قدردانی کرد.

سیام **۱۷۰۸ ۱۴۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۹۱۴۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.