امید بازار طلا به سرزمین اژدهای زرد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تازه ترین گزارش موسسه ملی آمار چین نشانگر افزایش نرخ تورم دومین اقتصاد بزرگ جهان در ماه اکتبر است و این مساله می تواند شاخص مهمی برای افزایش قیمت جهانی طلا باشد

خبراقتصادی:به گزارش خبرگزاری فرانسه، موسسه ملی آمار چین اعلام کرد، نرخ تورم این کشور طی ماه اکتبر به بیش از ۳٫۲ درصد رسیده است. این رقم در ماه سپتامبر نیز به بیش از ۳٫۱ درصد رسیده بود که بالاترین رکورد در ۸ ماه اخیر به شمار می رود.

بر اساس این گزارش کارشناسان اقتصادی بر این باورند که افزایش فشارهای تورمی در اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه مثل چین و هند می تواند عامل مهمی در افزایش قیمت جهانی طلا باشد.

نرخ تورم چین در ده ماه اول امسال نیز به بیش از ۲٫۶ درصد رسیده است. دولت چین قصد دارد تا نرخ تورم این کشور را امسال زیر ۳٫۵ درصد نگه دارد.

نشست ۴ روزه کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در شرایطی روز قبل آغاز به کار کرده که اجرای اصلاحات ساختاری اقتصادی مهمترین موضوع این نشست خواهد بود.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اجرای اصلاحات ساختاری در چین به نفع قیمت جهانی طلا خواهد بود چرا که تصمیم مقام های ارشد چین در کاهش قیمت مسکن و از بین بردن حباب قیمتی در این بخش سرمایه گذاران را به سوی بازار طلا سوق خواهد داد.

چین از سال ۲۰۰۷ تاکنون بزرگترین تولید کننده طلای جهان بوده و پیش بینی می گردد امسال نیز با پشت سر گذاشتن هند به بزرگترین مصرف کننده طلا تبدیل شود


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.