امید به زندگی توجه به واقعیات یا تخیلات

یک جامعه شناس گفت: بی اطلاعی از واقعیات و غفلت از وظیفه اصلی و بلند پروازی و عوامل اجتماعی و فرهنگی حاکم بر جامعه از آفات عمده امید و آرزوست.

محمود عظیمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از ساز و کارهای حیات و زندگی امیدواری است، امید تحفه الهی است که چرخ زندگی را به گردش در می آورد و موتور تلاش و انگیزه را پرشتاب می کند.
وی در ادامه امید را در انتظار دانست و افزود: اگر روزی امید از انسان گرفته شود دوران خمودگی او فرا می رسد که در این میان امیدوار بودن هنری است که باید همگان آنرا فرا گیرند.
 عظیمی در ادامه افزود: در هر امیدواری آرزو وجود دارد ولی هر آرزویی امیدواری نیست شاید بتوان امید را در زندگی به سکان کشتی تشبیه کرد که کشتی بدون سکاندار در دریای پر تلاطم سرگردان خواهد بود.
طبق گفته عظیمی انسان نا امید نیز در این دنیای پر هیاهو حیران خواهد ماند و برخی افراد علت شکستهایی که درگذشته خورده اند امیدشان را از دست می دهند و انسان باید به اندازه ای برای خود امید سازی کند که بر مرز خیالپردازی نرسد.
وی افزود: باید مرز بین امیدواری و خوش خیالی را به خوبی دانست تا یکی از آنها بر جای دیگری قرار نگیرد امیدواری مقوله ای است که با فعالیت و تلاش همراه است و سه جز شناختی و عاطفی و حرکتی تشکیل می شود.
عظیمی اظهار داشت: در نا امیدی بسی امید است ولی نباید به این بهانه دست از کار و تلاش کشید و به یاری دیگران چشم دوخت.میوه شیرین و گوارای درخت امید آنگاه به بار می نشیند که با تلاش و فعالیت آبیاری شده باشد./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.