امید سلطانیه به پیشرفت در مذاکرت با آژانس

۲۴اردیبهشت،

Multimedia_pics_1386_4_Fpolitic_44.jpg

علی‌اصغر سلطانیه گفت که ایران انتظار دارد در مذاکرات پیش‌ رو با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیشرفت حاصل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر به نقل از علی‌اصغر سلطانیه، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که با این خبرگزاری گفت‌وگو می‌کرد، گزارش داد: البته ما از این نشست‌ انتظار پیشرفت داریم.

وی افزود: ما در این گفت‌وگو‌ها جدی هستیم.

رویترز در عین حال به نقل از یک دیپلمات غربی مستقر در پایتخت اتریش نوشت که او «اصلا سببی برای خوش‌بینی» نمی‌بیند و دیگر نمایندگان نیز گفته‌اند که انتظار پیشرفت ندارند.

براساس این گزارش گفت‌وگو‌های روز چهارشنبه میان نمایندگان ایران و آژانس دهمین دور از مذاکراتی خواهد بود که دو طرف از اوایل سال ۲۰۱۲ تاکنون داشته‌اند.

رویترز با ذکر اینکه در عین حال روز چهارشنبه مذاکره کنندگان ایران و اتحادیه اروپا به نمایندگی از ۱+۵ در استانبول دیدار خواهند کرد افزود که با این حال تحلیلگران تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران انتظار هیچگونه پیشرفت اساسی را ندارند.

رویترز با اشاره به اصرار آژانس برای دیدار از پارچین و تاکید ایران بر اینکه ابتدا باید توافقی درخصوص چگونگی انجام این تحقیقات صورت گیرد به نقل از سلطانیه افزود: تا زمانی که درخصوص این چارچوب مذاکره و توافق نشود، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.