امید میلیاردر روسی به فناناپذیری با آپلود مغز

۲۱اردیبهشت،

 

یک میلیاردر روسی از برنامه جنجالی برای آپلود مغز خود و فناناپذیر شدن تا سال ۲۰۴۵ خبر داد. 
 
به گزارش «ایسنا»، دیمیتری ایتسکوف، میلیاردر ۳۲ ساله روسی بر این باور است که فناوری به وی اجازه خواهد تا در یک بدن هولوگرام برای همیشه زنده بماند. طرح ابتکاری ۲۰۴۵ وی موسوم به «آواتار» به عنوان گام بعدی در تکامل توصیف شده که به نشست‌های جهانی برای کاوش این فناوری نیاز بوده و بیش از ۲۰ هزار تن در پایگاه اینترنتی‌های اجتماعی برای پیگیری پیشرفت آن ثبت‌نام کرده‌اند.
ایتسکوف اظهار کرد: ما در حال ایجاد گروه‌های متمرکز از کارشناسان هستیم. در کنار این تیم‌ها، ما بیانیه‌های هدف و برنامه‌های زمان‌بندی تحقیقاتی را آماده خواهیم کرد. بنیاد وی در حال حاضر جدول زمانی خود برای تبدیل به یک انسان کامل هولوگرافی برنامه‌ریزی کرده و مدعی شده که تا سال ۲۰۲۴ برای آپلود ذهن انسان روی یک رایانه آماده خواهد بود که البته خود ایتسکوف نیز آن‌را خوش‌بینانه خوانده است.
ایتسکوف برای کمک به درک این هدف عالی یک «کنگره جهانی آینده» را راه‌اندازی کرده که اولین نشست آن سال قبل در مسکو برگزار شد. این کنگره بار دیگر در ماه ژوئن در نیویورک برگزار شده که قرار است در آن شبیه‌ترین روبات به انسان که جهان تاکنون به خود دیده، رونمایی شود. 
به گفته ایتسکوف، تا پیش از سال ۲۰۴۵ یک بدن مصنوعی ساخته خواهد شد که نه‌تنها از بدن کنونی از لحاظ عملکرد پیشی گرفته، بلکه به کمال شکل رسیده و در جذابیت کمتر از بدن انسان نخواهد بود. این برنامه همچنین بر این باور است که اولین نسل بدن‌های آندروید از قابلیت‌های ابرانسانی برخوردار خواهد بود. براساس آن، این ابرانسان‌ها می‌توانند شرایط شدید مانند دمای بالا، فشار بسیار، تابش، فقدان اکسیژن و غیره را تحمل کنند. این پروژه همچنین مسائل اخلاقی حیات همیشگی را مورد خطاب قرار داده است.
ایتسکوف گفت: ما نه‌تنها خواستار پیاده‌سازی یک پروژه مکانیکی برای ساخت یک بدن مصنوعی، بلکه کل سیستم دیدگاه‌ها، ارزش‌ها و فناوری‌هایی هستیم که به نوع انسان در رشد هوشی، اخلاقی، فیزیکی، ذهنی و روحی کمک خواهند کرد.
وی پیش‌بینی کرده که تا ۱۰ سال آینده می‌توان هوشیاری انسان را از طریق جراحی در بدن یک روبات پیوند زد. او امیدوار است که بتوان پس از آن بدون نیاز به جراحی بتوان ذهن را آپلود کرده و بدن‌های انسان را مانند پوسته‌های خالی گذاشت که صاحبان آن داخل روبات‌ها زندگی می‌کنند. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.