امید یوآخیم لو به بازیکنانی که از روحیه خوبی برخوردار نیستند

به گزارش ایرنا،’یوآخیم لو’ در آستانه عزیمت تیم ملی فوتبال آلمان به لهستان و ۵روز مانده به آغاز رقابت های جام ملت های اروپا،گفت: در ماموریت خود برای قهرمانی در اروپا،متکی به تجربه بین المللی بازیکنان خود بویژه بایرن مونیخی ها هستیم و نمی توانم روی بازیکنان دورتموند حساب کنم که تجربه بین المللی بالایی ندارند.

در فهرست نهایی ملی پوشان فوتبال آلمان برای حضور در رقابت های یورو ۲۰۱۲، بایرن‌ مونیخ که بازیکنانش بخاطر سه ناکامی بزرگ در کسب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، بوندسلیگا و جام حذفی باشگاه‌های آلمان از وضعیت روحی خوبی برخودار نبوده و از افسردگی ناشی از این ناکامی ها رنج می برند،هشت سهمیه را به خود اختصاص داده است.

این درحالی است که بورسیادورتموند با کسب دو قهرمانی بوندس لیگا و جام حذفی آلمان در فصل گذشته، تنها ۴ نماینده در تیم ملی آلمان دارد.

یوآخیم لو قبل از عزیمت به محل استقرار نفرات تیم ملی فوتبال آلمان در شهر گدانسک لهستان،درمصاحبه با خبرگزاری آلمانی ‘د.پ .آ’،گفت: بازیکنان دورتموند در سطح ملی بسیار قوی و پرقدرت هستند اما من در سطح بین المللی نمی توانم روی آنها حساب ویژه ای باز کنم.

وی خاطرنشان کرد: در وهله اول باید بازیکنانی به میدان بروند که از تجربه کافی در مسابقات مهم بین المللی برخوردارند.

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان که هنوز از وضعیت آمادگی روحی تعداد زیادی از بازیکنان تیمش، اطمینان خاطر ندارد،افزود: ما در جام ملت های اروپا با دهها تیم از بهترین های دنیا از جمله اسپانیا، فرانسه،انگلیس،ایتالیا ، هلند و پرتغال روبرو خواهیم بود و این یعنی بالاترین سطح فوتبال که جایی برای اشتباه و خطا در آن نیست.

یوآخیم لو افزود: ما بدنبال قهرمانی در این جام هستیم اما نمی خواهیم بازیکنان خود را تحت فشار روحی قرار دهیم،هدف ما این است که با آرامش رقابت ها را دنبال کنیم.

وی در عین حال،ترکیب فعلی تیم را یکی از با استعداد ترین تیم های ملی آلمان از زمانی که هدایت آن را در سال ۲۰۰۶ برعهده گرفته، دانست و گفت: ما به دنبال ارائه یک فوتبال جذاب و مدرن در یورو ۲۰۱۲ هستیم.

کاروان تیم ملی فوتبال آلمان فردا دوشنبه از فرانکفورت عازم گدانسک شده و بعد از ظهر همان روز اولین تمرین خود را در این شهر انجام می دهد.

مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا موسوم به ‘یورو ۲۰۱۲’ از هشتم ژوئن تا اول ژوئیه (۱۹خرداد تا ۱۱ تیر) به طور مشترک در لهستان و اوکراین برگزار می شود و تیم ملی فوتبال آلمان در مرحله مقدماتی در گروه B این رقابت ها که به گروه مرگ شهرت یافته،با تیم های پرتغال،هلند و دانمارک هم گروه است.

سه بازی تیم ملی فوتبال آلمان در مرحله مقدماتی به ترتیب در روزهای ۹، ۱۳ و ۱۷ در ورزشگاه های کشور اوکراین انجام می شود.

بازیکنان تیم ملی آلمان در یورو ۲۰۱۲

دروازه‌بان‌ها: مانوئل نویر (بایرن‌ مونیخ)، تیم ویزه (وردربرمن)، ران روبرت سیلر (هانوفر)

مدافعان: فیلیپ لام، هولگر بادشتوبر، ژروم بوآتنگ (همگی از بایرن‌ مونیخ)، متس هوملس (دورتموند)، بندیکت هوفدس (شالکه)، پر مرته‌ساکر (آرسنال)، مارسل اشملتسر (دورتموند)

هافبک‌ها: باستین شواین‌ اشتاینگر، توماس مولر (هر دو از بایرن‌ مونیخ)، آندره شورله (لورکوزن)، لوکاس پودلسکی (کلن)، مسعود اوزیل و سامی خدیرا (رئال مادرید)، مارکو رویس (گلادباخ)، ماریو گوتسه (دورتموند)، لارس بندر (لورکوزن)، ایلکای گوندوغان (دورتموند)، تونی کروس (بایرن‌ مونیخ)

مهاجمان: میروسلاو کلوزه (لاتزیو)، ماریو گومز (بایرن‌ مونیخ)

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۶۰۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.