امیرآبادی: به سبب وضعیت کاغذ، شاهد افت در چاپ کتاب هستیم

۳۰م دیماه ،

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: شهر مقدس قم به سبب اینکه مرکز چاپ و نشر کتب دینی به شمار می‌رود نیازمند یک فضای مطلوب برای برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی از جمله نمایشگاه کتاب است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، احمد امیرآبادی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب استان قم به مسئله گرانی کاغذ و مشکلات به وجود آمده در خصوص فعالیت ناشران اشاره کرد و گفت: با توجه به مسائل به وجود آمده در زمینه قیمت کاغذ در چاپ کتاب شاهد یک افت هستیم و باید مسئولان در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

وی تصریح کرد: باید با حمایت از بخش خصوصی و استفاده از تسهیلات بانکی زمینه فعالیت بیشتر ناشران را فراهم کنیم و در زمینه واردات کاغذ نیز تلاش شده است که کاغذ با ارز مرجع وارد کشور شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در خصوص برگزاری هشتمین نمایشگاه کتاب قم اظهار کرد: باید برای تامین فضای نمایشگاه کتاب مسئولان امر و البته نمایندگان مردم قم در مجلس فکری اساسی داشته باشند چرا که قم مرکز چاپ و نشر کتب دینی است و فضای نمایشگاه فعلی برای ارائه محصولات فرهنگی از جمله کتاب مناسب نیست.

وی با تاکید بر اینکه ارائه کتاب، دعوت مردم برای حضور در نمایشگاه و آشنایی با تازه‌های نشر در ارتقا سرانه مطالعه کتاب تاثیرخواهد گذاشت، تصریح کرد: باید به دنبال فرهنگ سازی باشیم و به سمتی برویم که مطالعه کتاب به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی یادآور شد: باید آموزش و پرورش در دوره ابتدایی و راهنمایی و از سنین پایین‌ فرهنگ کتابخوانی را در جامعه گسترش دهد تا ما شاهد ارتقا سرانه مطالعه در کشور باشیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.