امیرعبداللهیان بر لزوم مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه تاکید کرد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

معـاون وزیـر امـور خـارجه نیـوزیـلند در دیـدار بـا معاون عربـی و آفریقای وزارت امور خـارجه کشورمـان درخصوص بـرخی مسائـل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، “جرار ون بـوهمن” معـاون وزیـر امـور خـارجه نیـوزیـلند در دیـدار بـا “حسین امیرعبداللهیان” معاون عربـی و آفریقای وزارت امور خـارجه کشورمـان درخصوص بـرخی مسائـل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر کرد.

 “امیر عبداللهیان” در این دیدار که در تهران انجام شد با اشاره به اهمیت تحولات سوریه و لزوم مبارزه با تروریسم و افراطگرایی اظهار داشت: علی‌رغم اینکه تروریسم در سوریه از حمایت‌های خارجی برخوردار است، لیکن موفق نگردیده که بر این کشور مسلط شود.

وی تأکید کرد: راه‌حل سیاسی، کمک‌های انسان‌دوستانه و مبارزه با تروریسم، سه اصل مهم تحولات در مقطع کنونی بوده که مورد اهتمام دولت سوریه است و در همین چارچوب، جمهوری اسلامی ایران به منظور کمک به ملت و دولت سوریه بـرای خروج از بحران، بـا سازمان ملل و طرف‌های دخیل در بحران در تمـاس و رایزنی است.
 
معاون وزیر خارجه کشورمان بر لزوم توجه به حقوق همه مردم و گروه‌ها و تقویت روند دموکراتیک تأکید کرد.

وی در خصوص مسئله فلسطین نیز اظهار داشت: روش‌ها و طرح های صلح که تاکنون پیگیری شده، حقوق مردم فلسطین را نادیده گرفته و بر اصول دموکراتیک پایبند نبوده است و لذا همگی به شکست انجامیده است و جمهوری اسلامی ایران با ارائه طرحی، احیای حقوق فلسطینی‌ها و تعیین سرنوشت به دست مردم اصلی این سرزمین از طریق همه‌پرسی را تنها راه‌حل مسئله فلسطین می‌داند.

در این دیدار، طرفین با بررسی تحولات مهم منطقه به ویژه خطرات ناشی از گسترش تروریسم و افراط‌گرایی، بر لزوم تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور کمک به تقویت ثبات و امنیت در منطقه تأکید کردند.

معاون وزیر خارجه نیوزیلند نیز با اشاره به تحولات سوریه اظهار داشت: اوضاع سوریه باید مورد توجه جامعه بین‌المللی قرار گیرد و کمک گردد تا گفتگوهای داخلی در این کشور انجام و راه‌حل سیاسی تحقق یابد.

وی افزود: چنانچه اوضاع در سوریه کنترل نشود، افراط‌گرایی و تروریسم گسترش یافته و خطری برای جامعه بین‌المللی خواهد بود.

معاون وزیر خارجه نیوزیلند همچنین بر اهمیت رایزنی و تماس‌های جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه و سازمان ملل برای حل بحران‌های منطقه به ویژه سوریه تأکید کرد و آن را برای کمک به تقویت ثبات و امنیت منطقه مهم برشمرد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.