امیرعبداللهیان: قانون اساسی عراق مبنای راه حل سیاسی بحران این کشور قرار گیرد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

امیرعبداللهیان: قانون اساسی عراق مبنای راه حل سیاسی بحران این کشور قرار گیرد

ایران > سیاست‌خارجی – ممتازنیوز:
حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه با میخائیل باگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده این کشور در امور خاورمیانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان که به مسکو سفر کرده است و بوگدانف در این دیدار هماهنگ سازی مواضع ایران و روسیه در ارتباط با تحولات جاری را به دلیل سرعت بالای آن ضروری خواندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، وی افزود: خوشبختانه دو کشور علاوه بر برخورداری از ثبات در روابط خود این امکان را دارند که رایزنی های مستمری در خصوص تحولات جاری منطقه ای و بین المللی داشته باشند.

معاون وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: تهران و مسکو سیاست درستی را در قبال بحران سوریه اتخاذ کرده اند و دو طرف توانسته اند در این مدت در پیشبرد راهبرد مشترک و تحقق اهداف مورد نظر تا حد زیادی موفق شوند.

امیرعبداللهیان ادامه داد: امروز نیز فرصت خوبی برای گفت و گو درباره بحران جاری عراق و مسایل سوریه پیش آمده است.

وی گفت: به طور قطع هیچ یک از کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای به تروریست های تکفیری اجازه نخواهند داد که امنیت بین المللی را به بازی بگیرند.

معاون وزیر امور خارجه ایران افزود: برخی کشورها هم که از تروریست های تکفیری و پس مانده های صدام در عراق حمایت می کنند یا باید رفتار خود را اصلاح کنند و یا منتظر پیامدهای منفی این گونه حمایت ها باشند.

میخاییل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در این دیدار گفت: اوضاع منطقه به سرعت رو به تغییر است و هین مساله ایجاب می کند که ساعت هایمان را به صورت عملیاتی تنظیم کنیم.

حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه کشورمان امروز دوشنبه برای دیدار با همتای روس وارد مسکو شد.

امیرعبداللهیان علاوه بر دیدار با بوگدانف فردا سه شنبه نیز با حضور در یک نشست خبری به سوالات نمایندگان رسانه های روسی و خارجی مستقر در مسکو درباره تحولات جاری منطقه ای پاسخ می دهد.

— .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.