امیر ایرانی:نیروی دریایی همانند دفاع مقدس از شاهرگ‌های اقتصادی دفاع می‌کند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: این نیرو در راستای انجام وظایفش در دفاع از تمامیت ارضی ایران،همان مسیر دوران دفاع مقدس را دنبال می‌کند و از شاهرگ‌های اقتصادی کشور دفاع می‌کند.

امیر ایرانی:نیروی دریایی همانند دفاع مقدس از شاهرگ‌های اقتصادی دفاع می‌کند

به گزارش ممتاز نیوز، هم‌زمان با برپایی سیصدوسی‌اُمین شب خاطره، امروز پنجشنبه ۴ آذرماه، کتاب «مردان آب، مردان آهن» شامل خاطرات تکاوران اردبیلی نیروی دریایی ارتش نوشته شاهد مجتهدزاده اردبیلی نیز در سالن سوره حوزه هنری رونمایی شد.

دراین مراسم،امیر شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس به ویژه شهدای نیروی دریایی ارتش گفت:نیروی دریایی در راستای انجام رسالتش پس از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران،در کمترین زمان ممکن یک دست دشمن را در دریا قطع کرد تا دشمن نتواند عرض اندام کند.

وی یادآور شد: دشمنان قسم خورده ایران اسلامی در راستای حمایت همه جانبه از رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی، شناورهایی برای دشمن بعثی ساخته بودند اما دلاوران نیروی دریایی ارتش با از بین توان نیروی دریایی ارتش رژیم بعث عراق باعث شدند این شناورها حتی به دریای سرخ هم نرسند چه رسد به اینکه از تنگه هرمز عبور کنند و یا با نیروی دریایی ایران روبرو شوند.

 امیر ایرانی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش امروزه هم در راستای انجام وظایفش در دفاع از تمامیت ارضی ایران،همان مسیر دوران دفاع مقدس را دنبال می‌کند و از شاهرگ‌های اقتصادی کشور دفاع می‌کند و در این راستا هفتاد و نهمین ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ارتش در دریاها در حال اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های کشورمان است تا هدف مثلت شوم دشمنان یعنی «تحریم،تهدید و توطئه» دشمنان را ناکام کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگر سخنانش گفت: ما در نیروی دریایی آن سیلی را که باید به دشمن بزنیم،می‌زنیم تا نتوانند هیچگونه عمل نابخردانه‌ای را انجام بدهند.البته فعلا عقل‌شان سر جایش است و جرأت هیچ حرکتی را علیه منافع کشورمان ندارند.

امیر ایرانی یادآور شد: پیام تک تک ایرانی‌ها، تلاش در راستای صلح  دوستی است و آسایش همه مردم با اولویت مردم ایران اسلامی است.

کتاب «مردان آب، مردان آهن» شامل مصاحبه‌هایی است که شاهد مجتهدزاده اردبیلی مؤلف کتاب، با ۱۱ تن از تکاوران اردبیلی نیروی دریایی ارتش، از جمله ناخدا یکم بازنشسته هوشنگ صمدی کلخوران، ناخدا احد مردآزاد، ناوسروان موسی قربانی، ناوسروان حمید خدابخش، رحمت حسن‌زاده، علی یزدان‌خواه، علی ابراهیمی نیاری، حیدر حاجعلی‌زاده نیاری، جعفر رحمانی، فرهنگ آذین و شادروان جابر چاوشلو که با فرماندهی ناخدا صمدی در فتح خرمشهر نقش داشتند، انجام داده است.

نویسنده در بخش شهدا نیز خاطرات هم‌رزمان و خانواده شهدای گرانقدر دریادار دوم شهید عسگر محتاج، جاویدالاثر دریادار دوم کاظم نظافت، جاویدالاثر ناوسروان حسن اعتباریان، جاویدالاثر ناوسروان منوچهر عباسی، ناوسروان غلامحسین ملک‌پور و ناوسروان مشیت‌الله معصومی را به نگارش درآورده است.

کتاب «مردان آب، مردان آهن» خاطرات تکاوران و شهدای نیروی دریایی استان اردبیل با مقدمه «ناخدا یکم بازنشسته هوشنگ صمدی کلخوران» است که توسط حوزه هنری اردبیل تولید شده و از سوی انتشارات سوره مهر، در ۱۵۲ صفحه و قطع رقعی در سال ۱۴۰۰ به قیمت ۳۵۰۰۰ هزار تومان چاپ شده است.

 این شب خاطره  میزبان روایت رزم نیروی دریایی ارتش بود. در این شب خاطره که با حضور امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد، امیر ناصر سرنوشت و جناب سلیمان محبوبی از شجاعت و دلاوری‌های ارتشیان روایت‌گری کردند.

در پایان این مراسم از خانواده‌های چند نفر از شهیدان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.