امیر دریادار سیاری: ناوشکن‌های جماران‌ دیگری در راه است

۱۰اردیبهشت،

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: برای افزایش سطح آمادگی نیروی دریایی ناوشکن‌های جماران‌ دیگری در خط تولید قرار دارند.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری اظهار کرد: وظیفه ما افزایش توان و آمادگی رزمی است و این مسئله مؤلفه‌های فراوانی دارد.
وی با بیان اینکه در بحث آمادگی تجهیزات اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، تصریح کرد: ناوهای سطحی، زیردریایی‌ها، پروازی‌های ساحل به دریا و تکاوران از آمادگی بسیار بالایی برخوردار می باشند.
گزیده ای از اظهارات فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت و گو با فارس در ادامه می آید:
• به برکت اعتماد به نفس و نیروی اتکال به خداوند که در کارکنان ولایت‌مداری که مشغول به انجام وظیفه در نداجا می باشند و همچنین خلاقیت، ابتکار، تجهیزات و تاکتیک‌هایی که ساخته و پرداخته این کارکنان است، آمادگی کاملی برای دفاع از کشور وجود دارد.
• نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی مقابله با هرگونه تهدید احتمالی را دارد و در بحث دفاع از مرزهای آبی، منابع و منافع کشور در دریا همچون تأمین امنیت خطوط مواصلاتی آمادگی مقابله با هرگونه تهدیدی در این نیرو وجود دارد.
• افزایش توان رزمی نداجا و حضور گسترده در آب‌های آزاد و بین‌المللی تهدیدی برای هیچ کشوری نیست بلکه هدف از افزایش این نیرو بالا بردن قدرت دفاع از مرزها و منافع کشور است.
• همواره در رزمایش‌ها نیز این مسئله را عنوان کرده‌ایم و در رزمایش ولایت ۹۱ نیز که تا مدار ۱۰ درجه هم حضور داشتیم یکی از اهداف خود را برقراری امنیت در منطقه عنوان کردیم.
• نوسازی تجهیزاتی همچون ناوشکن جماران و همچنین اضافه کردن جماران‌های بعدی که در خط تولید قرار دارند از دیگر برنامه‌های آینده نداجا برای افزایش سطح آمادگی این نیرو است.
• پرورش نیروی انسانی مورد نیاز چه در مقاطع مدیران و فرماندهان و چه در مدارج پایین‌تر برای داشتن بهترین و برگزیده‌ترین انتخاب‌ها و همچنین وارد کردن نیروی انسانی کارآمد، مؤمن، متعهد و متخصص به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و استفاده از توانمندی آنها نیز از دیگر برنامه‌های نداجا به شمار می‌رود.
• در اسفندماه و نیمه اول فروردین در اقیانوس آرام حضور پیدا کردیم و امیدواریم در سال جاری نیز بتوانیم حضور خود در دیگر دریاها و آب‌های آزاد را افزایش دهیم.
/۲۷۲۹۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.