امیر عبداللهیان: آغاز جنگ شاید با رژیم صهیونیستی بود اما پایان آن با آنها نخواهد بود

۲۹ آبان ،

Mona Hoobehfekr-18-10.jpg

حسین‌امیر عبداللهیان گفت: اقدامات مصر در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به غزه و باز گذاشتن مرز رفح در شرایطی که دوران انتقالی حکومت را می‌گذراند قابل تقدیر است.

حسین‌امیر عبداللهیان، معاون عربی آفریقای وزارت خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال این بود که در یک عملیات رعدآسا مراکز و انبارهای تسلیحات گروه‌های جهادی و مقاومت حماس را هدف قرار دهد. رژیم صهیونیستی تصور می‌کرد که بعد از حملات موشکی علیه غزه می‌تواند به سرعت وارد درخواست آتش‌بس شود. حتی در مراحل اولیه هم اینها به دنبال آن بودند تا با “زدن” و “فرار کردن” درخواست کنند که به سرعت آتش‌بس برقرار شود و در این میان مراکز تسلیحاتی حماس را مورد هدف قرار داده و رهبران جهادی را به شهادت رساندند.

معاون صالحی گفت: تحولات بعدی نشان داد که تحلیل و راهبرد آنها غلط بوده است.

وی گفت: آغاز جنگ شاید با رژیم صهیونیستی بود اما پایان آن با آنها نخواهد بود و مقاومت در غزه و فلسطین تصمیم می‌گیرد چگونه و در چه وقتی این نبرد خاتمه پیدا می‌کند.

معاون وزیر خارجه اظهار کرد: بر اساس تحلیل و خبرها ما رژیم صهیونیستی پیش‌بینی یک جنگ طولانی با غزه را نمی‌کرد و با وجود اینکه در بعضی مباحث سیاسی ممکن است استنباط شود که در مواضع حماس تغییری صورت گرفته است اما اینگونه نیست و حماس و گروه‌های جهادی فلسطینی در واکنش‌هایی که حملات رژیم صهیونیستی داشتند نشان دادند که نه تنها تضعیف نشدند بلکه قوی‌تر و منسجم‌تر از قبل عمل می‌کنند.

وی درباره انتظارات از مصر تازه در حمایت از فلسطین و غزه، خاطرنشان کرد: با توجه به تحولاتی که در مصر اتفاق افتاده است مسافرت نخست وزیر این کشور در اوج جنگ در غزه یک گام شجاعانه و پیام قوی برای جامعه جهانی بود که دیگر مصر، مصر حسنی مبارک نیست. باز گذاشتن مرز رفح برای کمک‌رسانی به مردم غزه و همکاری برای انتقال کمک‌های انسان دوستانه و هیات‌های خارجی قابل تقدیر است.

وی افزود: مصر در شرایطی این اقدامات را انجام می‌دهد که دوران انتقالی را طی می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.