امیر غفور: در روسیه توپ را گم می‌کردم!

۲۲خردادماه،

پشت خط زن تیم ملی والیبال ایران دربارهٔ سبب آمار خطای بالای سرویس مقابل روسیه گفت: به سبب طراحی سالن هنگام زدن سرویس پرشی توپ را گم می کردم!

امیر غفور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: اولین تجربه ایران در لیگ جهانی والیبال را پشت سر گذاشتیم. بازی در خانه حریف بسیار دشوار بود و فشار بسیاری روی تیم ایران آورد. اما تجربه خوبی از همین دو مسابقه کسب کردیم. تیم ایران بد بازی نکرد. حتی تا امتیازهای ۲۰ هر ست پایاپای حریف پیش می رفتیم. اما در امتیازهای پایانی تجربه تمام کردن کار را نداشتیم. حتی خودمان هم متوجه شده بودیم که انگار بردن بازی در امتیازهای پایانی را بلد نبودیم. شاید نیاز داشتیم در امتیازهای پایانی برنامه متفاوتی را پیاده کنیم.

وی دربارهٔ آمار بالای خطای سرویس تیم ایران مقابل روسیه خاطرنشان کرد: سرویس ما و روسیه بسیار خراب شد. یکی از دلایل این موضوع به طراحی سالن بر می گشت. سالن مسابقه بسیار بزرگ بود و سقف بلندی داشت. همین موضوع سبب می شد که سرویس زدن دشوار باشد. وقتی برای سرویس های پرشی توپ را بالا می انداختم آنقدر سقف سالن بلند بود که توپ را گم می کردم. تاکتیک تیمی ما هم این بود که سرویس های خوبی بزنیم تا دریافت های حریف نرسد و دو دفاع جفت شود و اسپکرهای حریف را دفاع کنیم. به همین سبب سرویس ریسکی می زدیم اما به هر حال سرویس های پرشی و موجی ما آمار خطای بالایی داشت.

قطرپاسور تیم ملی والیبال ایران با اشاره به دفاع بلند قامت روسیه ادامه داد: دفاع روس ها از قدیم الایام معروف است. آن ها قد بسیار بلندی دارند و تنومند می باشند. وقتی دو دفاع روی تور این تیم کنار هم قرار می گیرد اسپک زدن برای حریف کاملا مشکل می گردد. البته ما برای این موضوع برنامه داشتیم. ولاسکو گفته بود که اگر دفاع روی تور جفت شد تنها برنامه این باشد که روی دست دفاع آن ها نتیجه بگیریم.

غفور دربارهٔ برنامه های فنی روسیه گفت: بالاخره حریف روی تک تک بازیکنان ایران آنالیز و برنامه ریزی کاملی داشت. همانطور که ما تیم آن ها را آنالیز کرده بودیم آن ها هم شناخت کاملی از تیم ایران داشتند. قطعا فیلم بازی های دوستانه ایران و بلغارستان را تحلیل کرده بودند و با شناخت به مصاف ما آمدند.

وی دربارهٔ میزبانی ایران مقابل صربستان هم گفت: قطعا همه بازی های ایران دشوار خواهد بود. صربستان در اولین گام خود دو بار کوبا را در خانه اش شکست داده است. همین موضوع نشان می دهد آن ها تیم بسیار خوب و قدرتمندی می باشند. البته ما در تهران قطعا بهتر بازی می کنیم. چون با شرایط سالن و جو هواداران آشنایی داریم. از طرفی تماشاگر هم کمک می کند که صربستان را بیشتر از پیش تحت فشار قرار دهیم.

پشت خط زن تیم ملی ایران در تحلیل فنی تیم والیبال صربستان اظهار کرد: آن ها دو بازیکن سرعتی بسیار خوب در اختیار دارند. اگر به یاد داشته باشید فینال مسابقات نوجوانان جهان ما به صربستان ۳بر۲ باختیم. پشت خط زن آن ها که حالا در تیم ملی بزرگسالشان بازی می کند در آن مسابقه بسیار خوب توپ گرفت. حالا قطعا تجربه بیشتری کسب کرده است. آمار او را ملاحظه می کردم حدود ۲۵ امتیاز مقابل کوبا بدست آورده و امتیاز آورترین بازیکن میدان شده است. او بازیکن خوبی است اما قطعا ما اجازه نمی دهیم مقابل ایران هر کاری خواست انجام دهد. البته پاسور صربستان هم در لیگ ایران بازی می کند. هم او ما را می شناسد و هم ما شناخت خوبی از شیوه پاس دادنش داریم.

امیرغفور دربارهٔ شرایط روحی تیم ملی ایران پس از بازگشت از روسیه گفت: همچنان انگیزه تیم ایران بالاست. اینطور نیست که حالا چون دو بازی به روسیه باختیم دیگر انگیزه ای برای ادامه کار نداشته باشیم. ولاسکو تاکید کرده در هر بازی چه بردیم و چه باختیم باید همه چیز را فراموش کنیم و بازی به بازی بهتر شویم و تنها روی شرایط مسابقه تمرکز کنیم. ان‌شالله مقابل صربستان هم خوب بازی می کنیم و نتیجه هم می گیریم. مطمئن هستم که مردم برای بازی به سالن می آیند و از ما حمایت می کنند. امیدوارم بازی خوبی داشته باشیم و رضایت مردم عزیز را به ارمغان بیاوریم.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.