امیر نادری داور جشنواره کوتاه- کوتاه ژاپن شد

فیلم کوتاه داستانی ˝کورسو˝ از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی امید عبداللهی، در بخش مسابقه سینمای آسیا جشنواره بین المللی ˝کوتاه کوتاه˝ ژاپن که یکی از مسیرهای معرفی به آکادمی «اسکار» است، به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری هنر ایران، در این دوره از جشنواره بین المللی کوتاه – کوتاه ژاپن که از روز سه شنبه آغاز بکار می کند، ۸۱ فیلم برای نمایش و رقابت در بخش های رسمی جشنواره انتخاب شده اند. امیر نادری فیلمساز نامی سینمای ایران نیز یکی از اعضای هیات داوری این جشنواره معتبر فیلم کوتاه آسیا است.

برپایه این گزارش، این جشنواره در سه بخش رسمی بهترین فیلم کوتاه بین‌الملل، بهترین فیلم کوتاه آسیایی و بهترین فیلم کوتاه ژاپنی و همچنین جایزه ویژه تماشاگران برگزار می گردد و برندگان «جایزه بزرگ» جشنواره در هر بخش، به آکادمی اسکار معرفی خواهند شد.

این گزارش می افزاید: در پانزدهمین دوره این جشنواره که از روز سه شنبه در شهر «توکیو» ژاپن گشایش می یابد، فیلم کوتاه داستانی “کورسو” به کارگردانی «امید عبداللهی» و تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در بخش «مسابقه بین الملل» آسیا، با ۱۶ فیلم کوتاه دیگر برای کسب جایزه بزرگ و جایزه ویژه تماشاگران، به رقابت خواهد پرداخت.

گفتنی است که جشنواره بین المللی فیلم “کوتاه کوتاه” ژاپن، از سال ۱۹۹۹ و با هدف پشتیبانی از فیلمسازان جوان سراسر دنیا تاسیس شده است و هم اکنون به عنوان یکی از جشنواره های معتبر فیلم کوتاه در قاره آسیا شناخته می گردد.


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.