ام‌تی‌ان ارزشمندترین برند آفریقای جنوبی شد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

بر اساس نتایج نظرسنجی‌ موسسه BrandFinance، ام تی ان امسال نیز برای دومین سال متوالی به عنوان ارزشمندترین برند آفریقای جنوبی معرفی شد.
 
به گزارش ایسنا، نظرسنجی ۵۰ برند برتر که توسط BrandFinance در سال ۲۰۱۲ انجام شد، به بررسی ارزش مالی برند شرکت‌هایی می‌پردازد که در داخل و خارج از آفریقای جنوبی فعالیت می‌کنند.
 
به ‌گفته‌ی جنیفر فارستر، مدیرکل بازاریابی گروه ام‌تی‌ان، برند ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی طی ۱۹ سال قبل و با مشارکت مشتریان، به برندی با حدود ۲۰۰ میلیون مشتری در ۲۲ کشور دنیا تبدیل شده است.
 
بنا بر گزارش BrandFinance، برند ام‌تی‌ان با ارزش ۴۳ میلیارد رند تقریباً دو برابر ارزشمندتر از نزدیک‌ترین رقیبش در آفریقای جنوبی است.
 
بر اساس این گزارش جایگاه ام‌تی‌ان به عنوان ارزشمندترین برند آفریقای جنوبی به سبب ‌عملکرد مالی قوی از هر تهدیدی مصون است.
 
اولی اِشمیتز، مدیرعامل BrandFinance در آفریقای جنوبی، گزارش داد: «بررسی‌های ما نشان می‌دهد که ارزش ترکیبی ۵۰ برند برتر آفریقای جنوبی با ۸+ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۲ به میزان ۲۹۲ میلیارد رسیده است. درحالیکه بخش فن‌آوری در حال حاضر ارزشمندترین برندهای جهانی را عرضه می‌کند، در آفریقای جنوبی ارزشمندترین بخش‌ها، بانکداری و مخابرات است. این واقعیت تأکیدی است بر این نکته که برقراری ارتباط همچنان ازجمله اولویت‌های کشورهای قاره آفریقا است و بنابراین شرکت‌های مخابراتی نظیر ام‌تی‌ان نیز همچنان بر مسند قدرت باقی می‌مانند.»
 
همچنین در ماه مِی سال ۲۰۲۴، ام‌تی‌ان به عنوان تنها برند آفریقایی در فهرست ۱۰۰ برند برتر جهانی Millward-Brown BrandZ جایگاه اول را در بین سایر برندهای آفریقایی کسب کرد. درنظرسنجی سال قبل ام‌تی‌ان در رتبه ۸۸ قرار گرفته بود و در سال ۲۰۲۴ موفق شد ضمن افزایش ۲۳ درصدی ارزش برند خود، با ۹ پله صود به جایگاه ۷۹ ارتقاء یابد.
 
فهرست ۵۰ برند برتر در BrandFinance ارزشی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد رند دارد و این مبلغ سهم ۴۰۰ شرکت به ثبت رسیده از مجموع سرمایه ۹ تریلیون رندی بازار بورس ژوهانسبورگ (JSE) است.
 
تِب ایکالافنگ، رئیس و بنیان‌گذار BrandFinance آفریقا و رهبری برند آفریقا عنوان کرد: «نتایج نشان می‌دهند که آفریقای جنوبی مهم‌ترین سازنده نام‌های تجاری در قاره آفریقا است و به واسطه موفقیت و سرعتی که ام‌تی‌ان (ارزشمندترین برند جهانی آفریقا) در کسب‌وکار و در میان برندهای دیگر ایجاد کرده است، همچنان در این زمینه الهام‌بخش است. این نظرسنجی‌نه تنها معیار را برای ۵۰ شرکت برتر فراهم می‌کند، بلکه مبنایی برای رشد و توسعه سایرین نیز می‌باشد.»
 
فارستر افزود: «تلاش ما بر این است که با حمایت مالی و یا انجام فعالیت‌هایی که سبب دلگرمی اشخاص می‌شوند، در زندگی مشتریان نقش داشته باشیم و با ابتکار و نوآوری تنوع محصولات و خدمات خود را در جهت تأمین نیازهای گوناگون مشتریان وپاسخگوی به چالش‌های اجتماعی-اقتصادی جوامع محل فعالیت از طریق سرمایه‌گذاری انسانی افزایش دهیم. این راهکار در چشم‌انداز تازه شرکت، یعنی «معرفی دنیای دیجیتال و جسورانه تازه ام‌تی‌ان به مشتریان» و همچنین مأموریت شرکت یعنی «بهبود قابل توجه زندگی مشتریان» دنبال می‌شود".

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.