انتخابات آزاد بر اعتماد مردم می‌افزاید؛ شرایط امروز بدتر از پایان جنگ نیست

هاشمی: برخورد تند با اساتید و دانشجویان با اعتقادات تشیّع تطابق ندارد

ایران > سیاست – ممتازنیوز:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و منطبق بر قانون اساسی می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات کشور را حل و علاوه بر افزایش اعتماد مردم و دوستداران نظام، دشمنان خارجی کشور را در بسیاری از زمینه‌ها خلع سلاح و مأیوس گرداند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تهران و برخی دیگر از دانشگاه‌های کشور، آزادگی و آزادمنشی دانشگاه و دانشجو را خصلت اساسی آنان خواند و با اشاره به نیاز جامعه و مسوولان به نقدهای این قشر فرهیخته تصریح کرد: برخوردهای تند و خارج از قانون و قاعده‌ای که ممکن است در برخی دانشگاه‌ها با اساتید و دانشجویان صورت گیرد با اعتقادات تشیّع و مکتب اسلام تطابق ندارد و موجب رنجش و بعضاً مهاجرت دانشجویان و فرهیختگان خواهد شد.

مهمترین اظهارات آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار در زیر آمده است:

  • بازگشت به تجربه مشترک نظام از قبل از پیروزی انقلاب تاکنون را راه درست و اساسی حل معضلات و مشکلات کشور است. حضرت امام (ره) از ابتدای مبارزه علیه رژیم شاه با تأکید بر اتحاد، همدلی و همراهی اقشار گوناگون مردم، مبارزه را به پیش بردند و پس از پیروزی، تأسیس و تثبیت نظام هم با همین معیار و اساس، انقلاب و کشور را هدایت و به پیش بردند و بعد از دفاع مقدس و مشکلات عظیم باقیمانده از جنگ با همان آموخته‌های‌مان در مکتب امام کشور را بازسازی کردیم و با توسعه زیر بناها شکوفا نمودیم.
  • شرایط کنونی کشور از لحاظ داخلی و خارجی قطعاً بدتر از دوران پایان دفاع مقدس که بسیاری از زیربناهای اساسی کشور تخریب شده و کشور با کسری ۵۰ درصدی بودجه مواجه بود، نیست و راه برون‌رفت از این شرایط تنها در سایه تدبیر، عقلانیت و همچنین استفاده از همه ظرفیت‌های انسانی و مدیریتی و منابع مالی کشور و به ویژه حفظ و تقویت وحدت و همدلی از یک سو و نیز پرهیز از روزمرگی، پایبندی به صداقت، اعتدال و دوری از افراط و تفریط و جنجال‌آفرینی‌های کاذب از سوی دیگر است.
  • درباره انتخابات آینده ریاست جمهوری؛ برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و منطبق بر قانون اساسی می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات کشور را حل و علاوه بر افزایش اعتماد مردم و دوستداران نظام، دشمنان خارجی کشور را در بسیاری از زمینه‌ها خلع سلاح و مأیوس گرداند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.