انتخابات آمریکا اقدامات فدرال رزرو را متوقف نخواهد کرد

کارشناسان ارشد اقتصادی و تحلیل گران مالی بر این باورند که انتخابات نوامبر ریاست جمهوری در آمریکا تغییری در سیاستهای فدرال رزرو این کشور ایجاد نخواهد کرد .

به گزارش سی ان ان در حالی که تا پیش از زمان برگزاری انتخابات نوامبر در آمریکا فدرال رزرو این کشور دو نشست دیگر خواهد داشت کارشناسان اقتصادی بر این باورند که بن برنانکه تغییری در سیاستهای انبساطی و محرک پولی خود ایجاد نخواهد کرد .

بر این اساس ، برتون آبرامس استاد دانشگاه دلاوار در خصوص سیاستهای شش رییس فدرال رزرو آمریکا در سالهای گذشته تحقیق و بررسی کرده است . وی در این تحقیقات به این نتیجه رسیده است که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تاثیری بر سیاستهای فدرال رزرو این کشور در دهه های اخیر نداشته است .

گر چه میت رومنی نامزد جمهوری خواهان در انتخابات به شدت از سیاستهای برنانکه انتقاد کرده و تهدید کرده است در صورت پیروزی در انتخابات وی را برکنار خواهد کرد ولی بعید به نظر می رسد که شخص برنانکه از سیاستهای انبساطی و محرک پولی خود عقب نشینی کند .

برنانکه در نشست جکسون هول تاکید کرد شرایط اقتصادی امریکا دور از انتظار و به هیچ وجه رضایت بخش نیست . وی نسبت به افزایش نرخ بیکاری در این کشور نیز به شدت ابراز نگرانی کرده است .

وی تصریح کرد فدرال رزرو آمریکا به اجرای سیاستهای انبساطی با هدف حمایت از رشد اقتصادی ادامه خواهد داد . اگر فدرال رزرو آمریکا در نشست ۱۲ و ۱۳ سپتامبر در خصوص اجرای سیاستهای انبساطی جدید تصمیم گیری کند این مساله موجب افزایش شاخص سهام خواهد شد و تاثیر زیادی بر پیروزی احتمالی و مجدد باراک اوباما در انتخابات خواهد داشت.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.