انتخابات به فیلم‌های آخر هفته راه یافت

۲۰خردادماه،

ممتازنیوز: همزمان با یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری فیلم‌های سینمایی آخر هفته شبکه‌های سیما سمت و سوی انتخابات گرفت.

به گزارش تابناک سه‌ فیلم تلویزیونی “صندلی چهارساله”، “سرزمین بارانی” و “حتی از قبل” با موضوع انتخابات از شبکه‌های یک، دو و سه سیما روی آنتن می‌روند.

“صندلی چهارساله” کاری از گروه فیلم‌های تلویزیونی شبکه یک سیما بوده و برای پخش در روز ۲۴ خرداد ماه آماده شده است.

کارگردانی “صندلی چهار ساله ” را محسن توکلی بر عهده داشته است. این فیلم روایت فصلی از زندگی حمید جهاندار، نماینده مجلس شورای اسلامی است که خود را برای رقابت‌های دور بعد انتخابات آماده می‌کند. جهاندار تصمیم دارد برای تبلیغات و جمع‌آوری رأی و نظر مردم در حوزه ‌انتخابی‌اش سفری به منطقه کند. این در حالی است که اشخاص ستاد انتخاباتی‌اش در شهرستان‌ها در حال انجام تبلیغات و زمینه‌سازی ورود او به شهرستان می باشند. اما دو روز قبل از سفر، رییس دفتر وی و از فامیل‌های همسرش قرار ملاقاتی برایش ترتیب می‌دهد؛ در این ملاقات چند نفر از بزرگان شهر به دیدنش می‌آیند.

“صندلی چهار ساله” را علیرضا کاظمی‌پور نگاشته و محمد یاوری تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشته است. در این فیلم مهران رجبی، محمود پاک نیت، نفیسه روشن و رضا رویگری ایفای نقش می‌کنند.

دست‌اندرکاران شبکه زندگی نیز برای روز ۲۴ خرداد فیلمی با سوژه انتخابات در نظر گرفته‌اند. “سرزمین بارانی” به کارگردانی جواد مزدآبادی، فیلم تلویزیونی دیگری است که در سیمافیلم تولید شده و جمعه ساعت ۱۵ از این شبکه پخش می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم که به قلم وحید حسن‌زاده است، می‌بینیم؛ محمد خیری پدر خانواده‌ای هفت نفره است که پنج فرزند او هر کدام به نوعی درگیر مشکلات مالی می باشند او تصمیم می گیرد منزل خود را به فروش بگذارد تا مسائل مالی فرزندان را حل کند فرزندان به منظور رای گیری برای فروش خانه به خانه باغ می روند؛ این فیلم تلاش می‌کند نقش انتخاب و نظرسنجی را در تمامی ارکان زندگی به نمایش گذارد.

پژمان لشکری‌پور تهیه‌کننده “سرزمین بارانی” است و احمد علامه دهر، فرهاد بشارتی، فریبا نادری، سوگل طهماسبی، عطیه غبیشاوی، وحید شیخ زاده، فاطمه شکری و شهرام ابراهیمی بازیگران این فیلم می باشند.

تله‌فیلم “حتی از قبل” نیز کاری از گروه فیلم و سریال شبکه سه سیماست و با رویکرد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری تولید و پخش می‌شود.

این فیلم که ساعت ۱۹ پنجشنبه، ۲۳ خرداد ماه روی آنتن این شبکه می‌رود، بر اساس نوشته‌ای از حامد عنقا تهیه شده است و در آن می‌بینیم حامد که از خارج به ایران بازگشته، در مراسم دفن پدر با چند تن از هم رزمان پدرش که بعضی امروز در پست های مهم کشور مشغول کار می باشند، آشنا می‌شود. حامد قصد می‌کند خانه پدرش را بفروشد؛ در حالی که عده‌ای از همان رزمنده‌ها در آنجا زندگی می‌کنند. یک روز وقتی حامد تمام اسناد و مدارک را به همراه دارد، مورد سرقت قرار گرفته است.

کارگردان این تله‌فیلم مهدی گلستانه و محمد رضا شفیعی تهیه‌کننده آن بوده است. در فیلم “حتی از قبل” علیرضا کمالی، آرام جعفری، عزت‌الله مهرآوران، حمیدرضا هدایتی، زویا امامی، احمد عباس قلی زاده، مرشد شاهمرادی، رضا نیلی نقش‌آفرینی کرده‌اند.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.