انتخابات تاثیری بر قیمت‌های مسکن ندارد

۱۳خردادماه،

حسین محمد زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه بازار مسکن جدا از سایر بخش‌های اقتصادی نیست، تصریح کرد: بازار مسکن هیچگاه جدا و منفک از دیگر بخش‌های اقتصادی کشور نبوده، اما تغییر و تحولات اقتصادی، بسیار ناچیز و اندک در این بازار تاثیرگذار بوده است.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری تاثیر مستقیمی بر بازار مسکن و قیمت‌ها نخواهد داشت، افزود: انتخابات ریاست جمهوری عملا” و به طور مستقیم بر بازار مسکن تاثیرگذار نخواهد بود، اگرچه ممکن است بر سیاست‌های کلان اقتصادی کشور اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه قیمت مسکن و اجاره بها از سال قبل به شکل پلکانی افزایش یافته است، عنوان کرد: قیمت مسکن از بهمن ماه سال قبل تاکنون، رشد مضاعفی را تجربه کرده، لذا قیمت‌های نجومی مسکن را باید یکی از دلایل اصلی رکود این بازار در کشور دانست.

محمد زاده با بیان اینکه سیاست فعلی دولت در تولید و ساخت و ساز مسکن در شهرهای بزرگ سیاستی شکست خورده است، تاکید کرد: دولت در تولید و ساخت و ساز مسکن در شهرهای کوچک و روستاها بسیار موفق عمل کرد، اما سیاست‌های مسکن این دولت، در شهرهای بزرگ کاملا” شکست خورده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان کرد: هرچند دولت در مسکن شهری عملکردی بسیار ناموفق و ضعیفی داشت و به تشدید سفته بازی در این بازار دامن زد، اما در مورد مسکن روستایی دولت فعلی موفقیت‌های بزرگی داشته که از انصاف به دور است اعلام نشود.

لازم به ذکر است در این مورد، رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به تاثیرگذاری انتخابات ریاست جمهوری بر بازار مسکن، گفت: با اعتقاد کامل می‌گویم بازار مسکن بعد از انتخابات ابتدا به ثبات می‌رسد و سپس قیمت آن رو به پایین خواهد بود.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.