انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و پرونده سازی جدید علیه مسلمانان

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این خبر با عنوان ‘درخواست مسوولان مساجد فعال در فرانسه از مسلمانان این کشور برای رای دادن به نیکلا سارکوزی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری’ است، به نقل از منابع خبری منتشر شد.

در این خبر که ارزش منبع خبری از منظر موثق بودن ذکر نشد، آمده است: ‘مسوولان ۷۰۰ مسجد فعال در این کشور از مسلمانان خواسته اند تا در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری به نیکلا سارکوزی رای دهند’.

این خبر مبنای یادداشتی شد که هفته نامه ‘ماریان’ چاپ پاریس آن را منتشر کرد و در این یادداشت، اقدام مسوولان مساجد فرانسه تقبیح شد و آن را غیرقابل قبول عنوان کرد.

این ادعا بلافاصله با واکنش شورای آیین مسلمانان فرانسه روبرو شد و ‘محمد موسوی’ رییس این شورا که منبع خبری رسمی مسلمانان فرانسه است، گفت: اطلاعاتی در خصوص درخواست از مسلمانان برای رای دادن به نفع نامزدی خاص در انتخابات پیش رو ندارد.

وی گفت: بر اساس اصل لائیسیته حاکم بر فرانسه، مساجد و موسسات مذهبی باید بی طرفی کامل خود را در انتخابات حفظ کنند.

‘عبدالله ذکری’ از اعضای شورای آیین مسلمانان فرانسه نیز گفت: ۲۰۰ نفر از مسوولان انجمن های فرهنگی و مذهبی از جمله چندین امام جماعت مساجد بدون آنکه نامی از نامزدی برده باشند، از مسلمانان خواسته اند در انتخابات ریاست جمهوری حضور فعال داشته باشند.

حدود هشت میلیون نفر از جمعیت فرانسه را مسلمانان تشکیل می دهد و آرای آنان تاثیر قابل توجهی در انتخابات خواهد داشت.

در هفته های اخیر شماری از مسلمانان مقیم فرانسه به اتهام اسلامگرایی رادیکال بازداشت شدند و چند تن از امامان جماعت مساجد نیز به اتهام ایراد سخنان تحریک آمیز اخراج شده اند.

وزارت کشور فرانسه نیز از حضور چهار تن از سخنرانان مدعو به نشست سالانه مسلمانان که از ششم تا نهم آوریل برگزار شد، ممانعت به عمل آورد.

اروپام **۱۴۹۵**۱۵۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۶۹۰۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.