انتخابات مساله دار در ورزش ایران ادامه دارد

انتخابات فدراسیون تیراندازی با کمان بدون حضور ناظر کمیته ملی المپیک در حالی برگزار شد که فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان به کمیته ملی المپیک اعلام کرده بود که در صورت برگزاری انتخابات توسط وزارت ورزش، این رشته ورزشی تعلیق می‌شود.

عصر ایران ورزشی؛ سولماز خیرخواه – بالاخره بعد از کشمکش های فراوان در فدراسیون تیراندازی با کمان، محمدعلی شجاعی با کسب ۴۴ رای از مجموع ۴۵ رای، به عنوان رئیس فدراسیون کمانداران انتخاب شد. انتخابی که محمدعلی شجاعی، سرپرست سابق فدراسیون تیراندازی با کمان  را برای ۴ سال آینده بر مسند ریاست می نشاند.

این انتخابات روز یکشنبه با ریاست حمید سجادی معاون وزارت ورزش و جوانان  و باز هم بدون حضور ناظر کمیته ملی المپیک در وزارت ورزش و جوانان در حالی برگزار شد که پیش از این بارها، فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان به کمیته ملی المپیک اعلام کرده بود که در صورت برگزاری انتخابات توسط وزارت ورزش، این رشته ورزشی تعلیق می‌شود.

 در حقیقت این بار هم وزارت ورزش کار خودش را کرد و بدون توجه به هشدارهای فدراسیون تیراندازی با کمان  و IOC مبنی بر قانونی نبودن انتخابات فدراسیون های ورزشی ایران، پیش از اصلاح اساسنامه، مجمع انتخابی را بدون حضور نماینده کمیته ملی ایران تشکیل داد تا بار دیگر سناریوی تکراری ریاست سرپرستان، رقم بخورد.

در این نشست که قرار بود رضا بختیاری و محمدعلی شجاع برای ریاست فدراسیون با هم رقابت کنند، نمایندگان آقای وزیر، اداره و مدیریت جلسه را برعهده داشتند و همانند دو مجمع قبلی جای نمایندگان کمیته ملی المپیک خالی بود. البته علاوه بر نماینده کمیته ملی المپیک، روسای هیات های زنجان، اردبیل، مازنداران و گلستان هم جزو غایبان جلسه بودند که  با اینکه در جلسه نبودند اما رای خود را پلمب شده به رئیس مجمع داده بودند. همچنین در این جلسه نجمه آبتین، مربی تیم ملی زنان به عنوان نماینده زنان کماندار و منوچهر نادری مقدم به همراه غلامرضا رحیمی نیز به عنوان نمایندگان مردان کماندار در جلسه حضور داشتند.

طی این جلسه ۴۴ رای از مجموع ۴۵ رای به نام محمد علی شجاعی که بعد از برکناری کریم صفایی از اسفندماه سال گذشته سرپرستی فدراسیون تیراندازی با کمان را عهده دار بود، به صندوق افتاد تا برای چهار سال به‌عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود. رئیسی که گفته می شود، نامش در لیست منشوری های تازه فدراسیون فوتبال است و نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند.

او پس از حتمی شدن ریاستش در فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: «رایزنی‌ها از سوی مسوولان وزارت ورزش صورت گرفته تا سوء‌ تفاهم‌ها برطرف شود. کار ما غیرقانونی نیست. اگر هم کار تعلیقی بوده برای سه ماه قبل است. ما مکاتبات لازم را انجام دادیم و مدارک ارسال شده است و به سمتی حرکت می‌کنیم که مشکلی نباشد. از طرفی رئیس قبلی برکنار نشده بلکه دوره ریاستش به اتمام رسیده، بنابراین انتخابات اصولی بوده است.»

شجاعی درباره اینکه آیا این انتخابات انتصابات نبود، افزود: «از قوانین موجود حمایت نمی‌‌کنم، اما انتخابات براساس اساسنامه برگزار شد که هر کس می‌تواند ۱۰ روز بیاید و تبلیغ کند و خودش را به مجمع عرضه کند بنابراین فرصت را از کسی نگرفتیم. برخی می‌گویند چرا رای‌گیری مخفی نیست. ‌رای‌گیری مخفی چگونه است؟ دنبال ایجاد مشکل نباشید. اینگونه سوال‌ها محلی از اعراب ندارد. همه چیز شفاف و آزاد بود. اینکه یک شخص ۴۴ رای می‌آورد معنی‌اش این نیست که تخلف کرده چرا نمی‌گویید خوب عمل کرده است.»

شجاعی همچنین در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود شما منشوری هستید، گفت: «چنین چیزی نیست و من آن را تکذیب می‌کنم. به کسی می‌گویند منشوری که یا بازیکن یا مدیرعامل یا مربی باشد که من هیچ‌کدام نیستم. زمانی که من مدیرعامل شهرداری بندرعباس بودم، چنین خبری نبود. می‌گویند نام من در لیست منشوری‌ها بوده و علی‌پور اعلام کرده است، اما می‌گویم علی‌پور خود را اذیت نکند؛ من منشوری نیستم.»

در حالیکه شجاعی با ۴۴ رای، رئیس فدراسیون شده است اما کریم صفایی، رئیس برکنار شده فدراسیون تیراندازی با کمان  همچنان براساس نامه فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان که چند ماه پیش به ایران رسید، به عنوان رئیس فدراسیون کمانداران شناخته می شود و شاید به همین دلیل است که صفایی از این انتخاب راضی نیست. او که طبق نامه فدراسیون جهانی تنها شرط موجه بودن مجمع به شمار می رفت در جلسه انتخاباتی روز یکشنبه حاضر نشد تا بار دیگر ناراضایتی خود را از این انتخابات عنوان کرده باشد. او بعد از قطعی شدن ریاست شجاعی در فدراسیون تیراندازی با کمان به خبرآن لاین گفت: «این انتخابات باطل است؛ هنوز هم من رئیسم.»

برای خواندن سایر خبرهای ورزشی کلیک کنید


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.