انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی، باعث خلق آثار فاخر می‌شود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

برگزاری دوره‌های انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی، نمایش نامه نویسان را تشویق به خلق آثار فاخر و قابل توجه خواهد کرد.

به گزارشممتازنیوز، عباس شادروان نمایش نامه نویس ضمن اعلام این مطلب به ستاد خبری ششمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران، گفت: اولین دوره برگزاری انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی خانه تئاتر در جهت تاثیر گزاری و بالا بردن سطح نمایش نامه نویسی ایرانی بود. به طور کلی برگزاری این دوره ها تاثیر چندانی بر اعتلای ادبیات نمایشی نمی گذارد اما نمایش نامه نویسان را تشویق به خلق آثار فاخر و متفاوت خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: همچنین کانون نمایش نامه نویسان خانه تئاتر در برگزاری دوره‌های اول، در جهت شناخت و رشد استعداد های بالقوه تلاش می‌کرد و نمایش نامه های چاپ نشده را در بخشی مجزا مورد بررسی و داوری قرار می‌داد. این دوره ها به سمت و سویی رفت که تمرکز خود را روی برترین آثار منتشر شده گذاشت. نمی توان در این دوره ها آثار چاپ نشده را مورد توجه قرار داد زیرا از فیلتری عبور نکرده است و ناشران هر اثری را به چاپ نمی رسانند و روی آن سرمایه گذاری نخواهند کرد. همچنین تایید صاحب نظران خانه تئاتر نمی تواند مجوزی برای چاپ آثار باشد.

شادروان اضافه کرد: هر دوره از برگزاری این دوره ها نقص ها و معایبی دارد و نمی توان گفت بدون عیب است ولی در هر دوره سعی می شود نسبت به دوره قبل بی نقص تر و بهتر برگزار شود زیرا در هر دوره شورای سیاست گذاری دوره ها قبل را مورد ارزیابی قرار می دهند و تلاش می کنند که برنامه ریزی بهتری در مقایسه با دوره قبل داشته باشند. برای هر چه بهتر برگزار شدن دوره های ادبیات نمایشی بهتر است بعد از اتمام هر دوره نشست هایی برگزار شود تا صاحب نظران معایب را مورد بررسی قرار دهند و آن را برطرف کنند.

ششمین دوره آثار برتر ادبیات نمایشی به دبیری دکتر عطاالله کوپال و همت انجمن نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر برگزار می شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.