انتخاب آرمادیلوهای کمیاب به عنوان نماد خوش‌شانسی در جام جهانی ۲۰۲۲

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

armadillo-in-a-ball-curled-up.jpg

اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در بیانیه تازهی اعلام نمود که «آرمادیلوی سه بندی برزیلی» با نام علمی “Tolypeutes tricinctus” بعنوان نماد خوش‌شانسی در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ که در برزیل برگزار خواهند شد، انتخاب شده است.

به گزارش تفسیری سرویس محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این گونه جانوری که به ندرت برای مردم شناخته شده است، فقط در برزیل یافت می‌شود و در حال حاضر نام آن در فهرست قرمز گونه‌های در معرض خطر IUCN درج شده است.

به گزارش تفسیری پایگاه اطلاع رسانی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت، آرمادیلو نوعی پستاندار بچه زای کوچک است که پوشش زرهی خاصی دارد.

بدن آرمادیلو با صفحات استخوانی به‌هم پیوسته پوشیده شده تا به هنگام خطر بتواند به صورت گلوله توپ استخوانی درآمده و از خود دفاع کند.

فاتحان اسپانیایی قاره آمریکا این جانور را آرمادیلو نامیدند که به زبان اسپانیایی به معنی «زره دار کوچک» است.

تا پیش از سال ۱۹۸۸ میلادی جانور شناسان تصور می‌کردند که نسل این گونه جانوری منقرض شده است تا اینکه در همین سال، تعدادی از این حیوانات در مناطق مختلف برزیل دوباره کشف شد.

از بین دو گونه آرمادیلو که تنها گونه‌های بازمانده از این جانور می باشند، فقط گونه «آرمادیلوی سه بندی برزیلی» قادر است برای دفاع از خود به شکل یک توپ گرد به دور خود جمع شده و شبیه به یک گلوله استخوانی شود.

هدف از انتخاب این جاندار به عنوان نماد خوش‌شانسی در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ ، اجرای برنامه‌های ابتکاری حفاظت از محیط زیست در طول برگزاری مسابقات به منظور نجات این گونه کمیاب از خطر انقراض و نیز کمک به افزایش اطلاع رسانی عمومی درباره اهمیت حفظ تنوع زیستی در کل جهان است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.