انتخاب بهترین کیف مدرسه

انتخاب بهترین کیف مدرسه

با نزدیک شدن به فصل پاییز و آغاز دوباره کلاس و مدرسه، بازار خرید لوازم برای بچه ها داغ است. در این میان شاید کیف یا کوله پشتی مهم ترین وسیله ای است که در انتخاب آن باید دقت زیادی داشت؛ چرا که کیف های غیر استاندارد و نامناسب تاثیرات سویی بر سلامت ستون مهره ها و عضلات بچه ها دارد. بعضی از والدین هنگام خرید تنها به ظاهر کیف یا قیمت آن توجه دارند، اما نکات دیگری را نیز باید مدنظر داشت. پس اگر به سلامت فرزندتان علاقمندید حتما این مقاله را بخوانید:

● مراقبت از ستون فقرات در کودکی ضامن سلامتی در بزرگسالی

بسیاری از افراد از درد در ناحیه پشت و کمر رنج می برند که علت آن را در اغلب موارد باید در دوران کودکی جست وجو کرد. در واقع شکل گیری مهره های پشت و کمر به دوران نوزادی بر می گردد و به همین خاطر مراقبت از آسیب های احتمالی در این دوران اهمیت بسیاری دارد . کودک باید حداقل یک بار در سن ۱۰ تا ۱۱ سالگی و پیش از آغاز دوران بلوغ، تحت معاینات دقیق با شاقول قرار گیرد تا اگر مشکلی وجود دارد به موقع تشخیص داده شود. اگر کودک در ناحیه پشت و کمر احساس درد دارد، چندین جلسه فیزیوتراپی توسط پزشک برای او تجویز می شود . در طی این جلسات، فیزیوتراپ وضعیت صحیح قرار گرفتن مهره های پشت و کمر را برای کودک توضیح می دهد و او را با روش های نادرست و مشکل آفرین آشنا می کند. پس از آن پزشک با یک سری آزمایش های دقیق، از سلامت مهره های پشت و کمر کودک اطمینان خاطر پیدا می کند. هر چه بیماری زودتر تشخیص داده شود، درمان راحت تر و موفق تر خواهد بود . عدم تشخیص انحراف ستون مهره ها در دوران کودکی ،زمینه بروز بیماری ها مختلفی را در آینده به وجود می آورد.

از جمله وسایل دخیل در این امر میز تحریر و شیوه نشستن کودک است. میز تحریر باید متناسب با قد کودک انتخاب شود تا او مجبور نباشد برای انجام تکالیفش، خود را روی میز خم کند. بهتر است سطح میز حدود ۱۰ درجه شیب داشته باشد. همچنین وجود وسیله ای زیر میز که کودک بتواند پاهایش را روی آن قرار دهد، حتما لازم است.

توجه داشته باشید که مبلمان مناسب باید راحت اما سفت باشد به طوری که در هنگام تکیه دادن،پشت صاف باشد. کاناپه های خیلی نرم به مهره های کمر و پشت آسیب وارد می کنند.

● کیف مناسب بچه ها

در مورد کیف مدرسه بچه ها دقت داشته باشید که وزن کیف نباید از ۱۰% وزن کودک بیشتر باشد حتی بهتر است از این هم سبک تر باشد، زیرا بچه ها در طی سال تحصیلی گاه مجبورند وسایل زیادی را با خود ببرند. درموارد بسیاری عموما وزن کیف به ۸ کیلو می رسد. وزن کوله پشتی خالی نباید برای کودکان بیشتر از ۵۰۰ گرم و برای نوجوانان بیشتر از یک کیلوگرم باشد. همچنین نباید خیلی بزرگ باشد چون کودک آن را با وسایل غیر ضروری پر می کند.

اگر قصد خرید کوله پشتی دارید، مدل مناسبی انتخاب کنید که از اندازه شانه های کودک بزرگ تر نباشد. در واقع باید با سن، اندام بدن و سطح تحصیلی او هماهنگ باشد. در عین حال استفاده و حمل راحت آن نیز بسیار مهم است.

بچه ها معمولا وسایلشان را به هم ریخته در کیف می ریزنند. به همین خاطر بهتر است جنس کیف محکم باشد تا صدمه ای به پشت او وارد نشود.

بندهای کیف نیز باید بلند و نرم باشد تا کودک راحت تر بتواند آن را حمل کند. توجه داشته باشید که تمام وزن کیف مستقیما روی شانه ها قرار دارد. بندهای کوله پشتی باید بلند و قابل تنظیم باشد. بندهای خوب و مناسب، کیف را در وضعیت خوبی نگه می دارند و از تکان خوردن جلوگیری می کند.

● کوله های چرخ دار

مزیت این نوع کوله ها این است که کودک وزنی را تحمل نمی کند، اما مشروط بر اینکه مسیر رفت و آمد او پله نداشته باشد. اگر در طبقات دوم به بالای آپارتمان بدون آسانسور زندگی می کنید و کلاس بچه نیز در طبقه دوم است، خرید این نوع کیف ها نه تنها فایده ای ندارد بلکه به خاطر وزن سنگینش به هیچ وجه توصیه نمی شود.

همچنین باید به او طریقه استفاده صحیح از آن را یاد داد تا آسیبی به پشتش نرسد. بنابر توصیه متخصصان ، کودک نباید برای کشیدن کوله، بالاتنه را به جلو خم و پاهایش را به حالت کشیده نگه دارد. همچنین هنگام بلند کردن نیز کیف باید در نزدیک ترین فاصله با او باشد.


آخرین مقالات آفتاب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.