انتخاب تعداد بیشتر فیلم ها موجب تشویق فیلمسازان کوتاه است

یک فیلمساز:

سینما پرس-گروه سینما/رسول سهرابی، فیلم کوتاه را در ایران بسیار مظلوم عنوان کرد و در مورد جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: انتخاب بالای موجب تشویق فیلمسازان شده است.

رسول سهرابی که با دوفیلم «شوق اروند» و«چهار سفر» در بیست و نهمین جشنواره فیلم کوتاه حضور یافته در خصوص برگزاری این دوره از جشنواره در پردیس سینمایی ملت در گفت و گو با خبر نگار سینما پرس گفت: برگزاری این دوره از جشنواره در سینما پردیس موجب شد شرکت کنندگان از نظر فضا و مکان امکانات بیشتری نسبت به دورهای پیش داشته باشند اما این کار باعث یک سری مشکلات از جمله کم شدن جمعیت شده است و دور بودن سینما پردیس از مرکز شهر باعث شده امسال استقبال کمتری از سوی مردم را شاهد باشیم.

این فیلم ساز در ادامه با بیان این مطلب افزود: وقتی برای اولین بار در این جشنواره که در سینما فلسطین برگزار شد شرکت کردم،یک حس نوستالوژیک داشتم که امسال در پردیس خبری از این حس نبود، اما قطعا از نظر امکانات سینما پردیس بسیار بهتر از مکانهای دیگر است و صرفا به دلیل احساسات نمی توان از تکنولوژی انتقاد کرد.

وی در خصوص کیفیت فیلم های این دوره اظهار کرد: درست است که انتخاب تعداد بالای فیلم ها از کیفیت جشنواره کاسته است اما این حرکت از سوی مسئولان باعث ایجاد اشتیاق درفیلمسازان جوان در کشور شده و حس اعتماد به نفس آنها را بالا برده است.

سهرابی تصریح کرد: فیلم کوتاه در ایران بسیار مظلوم واقع شده و من امیداوارم نمایش بالای فیلمها و این نوع روند در رشد فیلمسازی کوتاه موثر واقع شود اما پیشنهاد دارم که در سالهای آتی دو بخش جدا ،یک بخش فیلمها با کیفیت بالا در حد یک جشنواره بین المللی و یک بخش اختصاص داده شود به فیلمهای این جوانان مشتاق فیلمسازی که هم به این جوانان انرژی و انگیزه لازم را برای رشد بیشتر بدهد هم از کیفیت جشنواره کاسته نشود.

انتهای پیام/ر.ع/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۴۶۲


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.