انتخاب شرکای ایرانی، شرط حضور شرکت‌های خارجی در کشور باشد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

از سوی جامعه مهندسان مشاور ایران با هدف مقابله با تحریم‌ها عنوان شد:

رییس شورای مدیریت جامعه مهندسان مشاور ایران گفت: با هدف مقابله با تحریم‌ها و تقویت توان صنعتی کشور، ضروری است دولت شرط حضور شرکت‌های خارجی در کشور را انتخاب شرکای ایرانی قرار دهد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جامعه مهندسان مشاور ایران، هرمز رامینه در آستانه برپایی جشن چهلمین سالگرد تاسیس جامعه مهندسان مشاور اسلامی ایران که ۱۸ دی ماه در برج میلاد برگزار می‌شود، سخن می‌گفت با اعلام این مطلب، افزود: حضور پررنگ شرکت‌های ایرانی در تصمیم گیری‌های مدیریتی سبب می‌شود حتی در صورتی که شرکت‌های خارجی تصمیم به خروج از کشور گرفتند مانند اتفاقی که طی چند سال قبل رخ داد شرکت‌های ایرانی قادر به ادامه تولید بدون اتکا به شرکتهای خارجی باشند. 

وی با اشاره به اینکه حضور مهندسان مشاور و شرکت‌های مهندسی مشاور خارجی در کشور بستگی به نحوه عملکرد و سیاست گذاری ما دارد، گفت: شرکت‌های ایرانی در مجاورت شرکت‌های خارجی به شرط آنکه عمل را کاملا به این شرکت واگذار نکنند، قادرند تاثیر پذیری مطلوبی داشته باشند که در بلند مدت فوائد آن نصیب جامعه خواهد شد. 

رامینه با تاکید بر نقش دولت در الزام شرکت‌های خارجی در انتخاب شرکای ایرانی اظهار داشت: این الزام البته به معنای دخالت دولت در اقتصاد نبوده چراکه با هر گونه دخالت دولت و نهادهای نظامی در اقتصاد مخالفیم. 

وی ادامه داد: جامعه مهندسان مشاور ایران به عنوان بزرگ‌ترین تشکل غیر دولتی اقتصادی که در ۲۲ گروه تخصصی در زمینه‌های عمرانی، اجرایی ومدیریتی فعالیت می‌کند، آمادگی دارد شرکت‌های بر‌تر ایرانی را به سرمایه گذاران خارجی معرفی کند. 

رامینه گفت: پس از توافقات ژنو دو هیات اقتصادی از اتریش و ژاپن به کشور آمدند که اینجامعه به هیات‌های اقتصادی اعزامی در زمینه چگونگی مشارکت با شرکت‌های ایرانی و نحوه انتخاب این شرکت‌ها پیشنهادهایی ارائه داد. 

وی با اشاره به اینکه در چند سال قبل به سبب تحریم‌های جهانی علیه ایران تعدادی از معتبر‌ترین شرکت‌های بین المللی از ادامه فعالیت در ایران کنار کشیده‌اند، افزود: سال قبل مراسم یکصدمین سال تاسیس فیدینگ (فدراسیون بین المل مهندسان مشاور) که نماد آن کیفیت زندگی – مسئولیت ما بود با حضور ۸۶ کشور از جمله ایران در بارسلون اسپانیا برگزار شد. 

به گفته رامینه در این کنفرانس انتقاد از وضعیت تحریم‌ها و تاثیر آن بر کیفیت زندگی از سوی نماینده جامعه مهندسان مشاور ایران مطرح شد که جامعه مهندسی جهانی تاکید کرد در جهت رفع تحریم‌ها تلاش خواهد کرد. 

وی تقویت توان شرکت‌های ایرانی را از طریق پرداخت معوقات آنان از سوی دولت را از اولویت‌های رفع مشکلات شرکت‌های ایرانی برشمرد و افزود: تاخیر در پرداخت این معوقات از سه سال پیش تاکنون متاسفانه جایگاه این شرکت‌ها را به شدت مورد تهدید قرار داده است. 

رییس شورای مدیریت جامعه مهندسان مشاور ایران هدف از برپایی جشن چهل سالگی مهندسان مشاور ایرانی را که با شعار» مهندسی مشاور – حرفه ناپیدا «برگزار خواهد شد، اعلام موجودیت این حرفه برشمرد و اضافه کرد: اینجامعه قصد دارد نشان دهد با تمام ظلم‌هایی که طی سل‌های اخیر به ان شده هنوز ایستاده، پایدار است و خدمت می‌کند. 

گفتنی است جشن چهلمین سال تاسیس جامعه مهندسان مشاور با حضور جمعی از مسئولان عالی رتبه کشور و بیش از هزار نفر از مدیران شرکت‌های مهندسی مشاور، عصر روز هجدهم دی ماه در برج میلاد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.