انتخاب مناسب بیمار از عوامل موفقیت در عمل های عیوب انکساری چشم

یکی از شایع ترین عمل هایی که امروز در کشور انجام می شود عمل لیزر چشم است که انتخاب بیمار توسط پزشک برای انجام عمل نقش مهمی در میزان موفقیت آن ایفا می کند.

دکتر هاشمی فوق تخصص قرنیه و عیوب انکساری در این خصوص به خبرنگار  بهداشت و درمانممتازنیوز، گفت: یکی از شایع ترین عمل هایی که در کشور انجام می شود عمل های عیوب انکساری است که نزدیک به ۵۰ میلیون نفر در دنیا عمل توسط لیزر انجام داده اند.

وی افزود: یکی از عوامل موفقیت این گونه عمل ها انتخاب بیمار توسط پزشک است که شاید از هر ۱۰ نفری که به پزشک مراجعه می کنند ۷ تا ۸ نفرشان کاندیدای مناسبی برای انجام لیزر باشند.

هاشمی تاکید کرد: پزشک باید قبل از انجام عمل معاینه دقیق انجام دهد تا از عدم وجود بیماری های دیگری در فرد مراجعه کننده مثل وجود خشکی چشم، غوز قرنیه، فشار چشم و آب سیاه و گرفتاری های شبکیه اطمینان حاصل کند تا بتواند با استفاده از این اطلاعات میزان عوارض ناشی از عمل را کاهش دهد.

 نقش سن در بازگشت نمره چشم پس از لیزر

این فوق تخصص در خصوص احتمال بازگشت نمره چشم پس از عمل گفت: اگر ۳ تا ۶ ماه پس از عمل نمره چشم برنگشت دیگر جای نگرانی برای بازگشت نمره چشم وجود ندارد ولی نکته قابل توجه این است که بیمار در چه سنی مورد عمل لیزر قرار می گیرند و آیا برای انجام لیزر نمره چشم بیمار ثابت شده است یا خبر چرا که در صورت ثابت نبودن نمره چشم مدتی پس از عمل احتمال بازگشت نمره چشم زیاد است و این نکته نیز به سن فرد بستگی دارد.

هاشمی با اشاره به سابقه انجام عمل لیزر در کشور تصریح کرد: چشم پزشکی اولین رشته پزشکی است که از لیزر استفاده کرده و بیش از دو دهه از عمر استفاده از آن در کشور می گذرد و اگر عوارض خاصی داشت مطمئنا به این پیشرفت ها دست پیدا نمی کرد و این گونه از آن استقبال نمی شد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: شاید بتوان گفت تنها عارضه لیزر چشم ایجاد عفونت است که احتمال بروز آن بسیار کم ( ۱ در ده هزار) است./ع۲

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.