انتخاب نامزد ریاست‌جمهوری امریکا در مرکز اخذ رای فضایی

این مطلب در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

امروز سه‌شنبه، روز پردغدغه‌ای برای سیاستمداران آمریکایی محسوب می‌شود، چرا که رئیس‌جمهور بعدی این کشور با رای مردم انتخاب خواهد شد. این در حالیست که توفان سندی سبب اختلالات بسیاری در زندگی روزمره ساکنان ایالاتی همچون نیویورک و نیوجرسی شده و دولت به فناوری ایمیل برای ارسال رای نیز چنگ انداخته است.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این میان فضانوردان ناسا بر فراز ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز امروز از حق ‌رای در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از مدار برخوردار بوده و در فاصله صدها کیلومتری بر فراز نزدیکترین مرکز اخذ رای قرار است بطور مجازی از این حق استفاده نمایند.

به این منظور یک نسخه دیجیتالی از برگه رای از سوی کنترل ماموریت در مرکز فضایی جانسون ناسا به ایستگاه ارسال شده و از همان مسیر به زمین باز می‌گردد.

به گفته مقامات این مرکز، این آرا اکنون جمع‌آوری شده و بطور محرمانه به مقامات رای‌گیری ارسال شده است.

این سیستم با یک لایحه از سوی قانونگذاران تگزاس در سال ۱۹۹۷ ممکن شده و از آنجایی که اکثر فضانوردان ناسا در نواحی نزدیک هوستون در تگزاس زندگی می‌کنند، مشمول آن می‌شوند. این حق رای در همان سال برای اولین بار توسط «دیوید وولف» مورد استفاده قرار گرفت که بر روی ایستگاه فضایی میر روسیه قرار داشت.

وولف در سال ۱۱۹۷ در یک انتخابات محلی شرکت نموده بود. اولین آمریکایی شرکت‌کننده در انتخابات ریاست جمهوری «لوری چیائو» بود که در سال ۲۰۰۴ فرماندهی ماموریت اکسپدیشن ۱۰ ایستگاه فضایی را بر عهده داشت.

در حال حاضر دو آمریکایی در میان شش سکنه حاضر در ماموریت اکسپدیشن ۳۳ حضور دارند که شامل فرمانده «سونیتا ویلیامز» و مهندس پروازی «کوین فورد» می باشند. اگرچه هر دو مانند سایرین در زمین این کار را در روسیه پیش از مسافرت به فضا انجام داده بودند.

ویلیمز و فورد بر روی فضاپیمای روسی سایوز بطور جداگانه در اواسط ماه ژوئیه و اکتبر به ایستگاه مسافرت نموده‌اند.

ویلیامز قرار است روز ۱۲ نوامبر(۲۲ آبان) به زمین بازگردد و پس از وی فورد فرماندهی ماموریت اکسپدیشن ۳۴ را تا مارس ۲۰۲۴ بر عهده خواهد گرفت.


sadkhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.