انتخاب یک دانشگاه شاخص و برتر در هر استان

۲۳فروردین۱۳،

10-409.jpg

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: استان سمنان به نسبت جمعیت رتبه اول در تعداد دانشجو در کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سمنان، حسین نادری‌منش با حضور در دانشگاه سمنان، گفت: این استان دارای جمعیت دانشجویی بسیار خوبی است و بخش عمده‌ای از این رشد از سال ۸۴ تاکنون اتفاق افتاده است.

وی، آموزش عالی استان سمنان را به لحاظ کیفی بسیار مطلوب عنوان کرد و افزود: بخش آموزش عالی این استان به لحاظ تعداد مقالات علمی، مجلات، پزوهشکده‌ها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی وضعیت بسیار خوبی در کشور دارد و آینده درخشانی برای آموزش عالی این استان پیش‌بینی می‌شود.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه سمنان به عنوان دانشگاه مادر، نقش مهم و اساسی در توسعه آموزش عالی استان سمنان دارد، اظهارکرد: دانشگاه سمنان پیشرفت‌های خوبی در زمینه فضاهای آموزشی، پژوهشی، رشد تحصیلات تکمیلی و تعداد رشته و دانشجو داشته است، همچنین در بخش نظارتی و فرهنگی هم جز پنج دانشگاه برتر کشور است.

وی افزود: بر اساس سیاست‌های وزارت علوم انتظار داریم به سرعت در هر استان یک دانشگاه به عنوان دانشگاه شاخص و برتر شناخته شود که در این استان، دانشگاه سمنان با توجه به پیشرفت‌هایی که داشته این نقش را ایفا خواهد کرد و جز ۳۰ دانشگاه برتر کشور شناخته می‌شود.

نادری‌منش، ایجاد دانشگاه ویژه خواهران و برادران را یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و خواسته مردم اعلام کرد و گفت: رییس دانشگاه سمنان درخواست خود را در خصوص ایجاد دانشگاه ویژه خواهران مطرح کردند که خوشبختانه مقدمات ایجاد این دانشگاه شکل گرفته و با استقبال هم مواجه شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ دانشگاه دولتی و غیردولتی ویژه خواهران و برادارن در کشور ایجاد شده است، افزود: تلاش می‌شود ایجاد این دانشگاه‌ها به عنوان الگویی برای دیگر کشورها قرار گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.