انتشارایران چک ۵۰هزارتومانی تا پایان اسفند

۲۴م آذر ،

بینا- دبیر کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه هیچ کمبوی در رابطه با ایران چک های ۵۰هزار تومانی در شبکه وجود ندارد تصریح کرد: با توجه به اخذ مجوز قانونی، ایران چک ۵۰ هزار تومانی تا پایان اسفندماه منتشر، تبادل و استفاده می‌شود و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
به گزارش بینا، محمود احمدی، در پاسخ به این سوال که بعضی عنوان می کنند با مراجعه به بانک برای دریافت پول نقد به آن‌ها گفته شده که ایران چک ۵۰ هزار تومانی ندارند و دیگر منتشر نمی‌شود به ایسناگفت: این موضوع صحت ندارد و اگر مردم در این زمینه با مشکلاتی مواجه شدند می توانند به روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کنند تا رسیدگی شود.
وی با بیان اینکه درحال حاضر ۶۰ درصد نقدینگی نزد مردم را ایران چک ۵۰ هزار تومانی تشکیل می‌دهد و بیش از ۷۰ درصد از مبادلات نقدی مردم از طریق ایران چک انجام می‌شود اظهار کرد: در نتیجه حذف آنها از مبادلات روزانه مردم، شبکه بانکی کشور و مردم را در معاملات روزانه خرد با مشکل جدی مواجه می‌کند.
دبیر کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: موضوع ایران چک‌های ۵۰ هزار تومانی و جمع‌آوری آنها از موضوعات مهمی است که مدتها محل بحث و بررسی نزد نهادهای مرتبط بوده که البته با تلاش فراوان و عنایت نمایندگان مجلس موفق به اخذ مجوز تداوم روند انتشار یافتن ایران چک ۵۰ هزار تومانی تا پایان سال جاری شدیم.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.