انتشار اسکناس ۲۰ هزار تومانی “دورریختن” منابع مالی کشور است

۱۶م اسفند ،

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس چاپ و انتشار یافتن اسکناسهای ۲۰ و ۵۰ هزار تومانی را به مثابه دورریختن منابع مالی و نشانگر ضعف نظام پولی کشور دانست.

ایرج ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به انتشار یافتن خبرهای مبنی بر چاپ و انتشار یافتن سکنانس‌های ۲۰ و ۵۰ هزار تومانی گفت: چاپ  انتشار یافتن اسکناس های درشت در کشوری که تلاش دارد از روش بانکداری و تجارت الکترونیکی استفاده کند، دور ریختن منابع مالی کشور است.

وی در ادامه افزود: کشورهای موفق در زمینه اقتصاد این نکته را دریافته‌اند که چاپ و انتشار یافتن اسکناس نوعی هزینه اضافی و زمینه ساز بار مالی مضاعف است و به همین خاطر به دنبال گسترش بانکداری الکترونیکی می باشند.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان سیستم بانکی و اقتصادی کشور باید تصمیم قاطعی در خصوص چاپ و انتشار یافتن اسکناس‌های ۲۰ و ۵۰ هزار تومانی اتخاذ کنند چرا که چنین اقدامی نشانگر عدم وجود استراتژی روشن در سیستم پولی کشور است.

گفتنی است رئیس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی چندی پیش از انتشار یافتن اسکنانس‌های ۲۰ و ۵۰ هزار تومانی در صورت موافقت وزارت اقتصاد خبر داده بود.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.