انتشار اوراق مشارکت طرح های آبی، فردا

بینا- مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از شروع مرحله جدید انتشار اوراق مشارکت این شرکت خبر داد و گفت: در این مرحله ۴۰۴ میلیارد تومان اوراق منتشر می شود.
به گزارش بینا، محمدرضا رضازاده در جمع خبرنگاران با بیان این نکته که اوراق مشارکت عرضه شده از طریق بانک سپه، به طور کامل فروخته شد، افزود: ۲۹۵ میلیارد تومان اوراق در روزهای اول تا چهارم شهریورماه از طریق شعب این بانک عرضه شد که ۱۰۰ درصد آن به فروش رفت.
وی با اشاره به عرضه اوراق جدید مشارکت طرح های آبی در شعب منتخب بانک ملی ایران در سراسر کشور ادامه داد: در این مرحله ۱۳۵ شعبه بانک ملی از روز ۲۰ شهریورماه به مدت ۶ روز کاری به فروش اوراق مشارکت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اقدام خواهند کرد.
رضازاده نرخ سود علی الحساب اوراق مذکور را ۲۰ درصد عنوان کرد و ادامه داد: نرخ بازخرید اوراق در سال اول ۱۸ درصد، در دوره مشارکت ۱۹٫۵ درصد و در پایان دوره ۲۰ درصد محاسبه خواهد شد.
به گفته وی، این اوراق بی نام و معاف از مالیات است و قابلیت معامله بین افراد را دارد.
مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با اشاره به این نکته که با اتمام مرحله جدید، این شرکت از تمامی ظرفیت های مجوز سال ۹۰ خود برای انتشار اوراق مشارکت استفاده کرده است، گفت: دولت سال گذشته اجازه انتشار یکهزار و ۷۴۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را از سوی این شرکت صادر کرد که به غیر از ۴۰۴ میلیارد تومان مرحله جدید، تمامی آن فروخته شده است.
وی با بیان این نکته که شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران موفق ترین دستگاه اجرایی در زمینه انتشار و فروش اوراق مشارکت بوده است خاطر نشان کرد: در سال ۹۱ هم اجازه انتشار یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق از سوی این شرکت صادر شده است که با رایزنی های صورت گرفته، ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر به این میزان اضافه خواهد شد.
رضازاده، گفت: اوراق مشارکت منتشرشده از طریق شعب بانک سپه با ضمانت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و اوراق جدیدی که از طریق شعب بانک ملی منتشر می شود با ضمانت دولت خواهد بود.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.