انتشار تفسیر قرآن توسط نماینده زن مجلس

لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درباره تالیف دیگری از تفسیر قرآن کریم اظهار داشت: امروزه در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که یا از حقوق زنان آن‌هم بدون مسئولیت سایر اعضای جامعه صحبت می‌شود یا نگاه‌های فمینیستی به بانوان می‌شود. این در حالی است که هر دوی این نگاه‌ها صحیح نیست، بلکه باید نگاه حکیمانه اسلام به مقام زن جایگزین این نظریه‌ها شود.

وی اضافه کرد: با اینکه اشتغال‌های من در سمت نمایندگی مجلس و ریاست فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی بسیار است، ولی به لطف خدا توانستم این تفسیر را بعد از تفسیر سوره نور، که به صورت پرسش و پاسخ تنظیم شده بود، به رشته نگارش درآورم.

افتخاری درباره نگارش مجلدی دیگر از تفسیر قرآن که  ۴۰ درصد کار آن انجام شده تصریح کرد: این تفسیر برای عموم مخاطبان و به شکل پرسش و پاسخ و بیشتر در مورد زنان است، از چند سال قبل با توجه به خلایی که در جامعه احساس می‌کردم تلاش کردم سوره‌هایی که بیشتر آیات درباره زنان و حقوق و مسئولیت‌های آنها، مسایل تربیتی و موارد دیگر در آن مطرح شده را به صورت تفسیر پرسش و پاسخی درآورم.

وی گفت: به یاری خدا چند سال قبل تفسیر سوره نور چاپ شد، تفسیر زنان با نام «نساء» سال گذشته در نمایشگاه رونمایی و چاپ شد، تفسیر «ممتحنه» آماده چاپ است و تفسیر چهارم «احزاب» است که امیدوارم بتوانم آن را هم به اتمام برسانم.

وی درباره اثر در دست تالیف گفت: این اثر پیرامون نگاه قرآن به زنان است و سعی می‌شود عنوان از خود سوره اخذ شود، اما باید دید چه عنوان مناسبی برای این اثر انتخاب کنم که برای مخاطب رسا باشد.

فرهنگی هنری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.