انتشار جزئیات موتور ۳ سیلندر بی.ام.دبلیو

خودروساز آلمانی بی.ام.دبلیو از موتور جدید ۳ سیلندر و ۱٫۵ لیتری خود امروز رونمایی کرد که در حقیقت برای نسل بعدی خودروهای مینی طراحی شده است.

پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی:خودروساز آلمانی بی.ام.دبلیو از موتور جدید ۳ سیلندر و ۱٫۵ لیتری خود امروز رونمایی کرد که در حقیقت برای نسل بعدی خودروهای مینی طراحی شده است که دارای سیستم چرخ جلو است و به احتمال فراوان در خودروهای نسل بعدی سری ۱ و سری ۳ نیز به اشتراک گذاشته خواهد شد.

این ۳ سیلندر جمع و جور در نسخه‌های بنزینی و دیزلی عرضه خواهد شد که انتظار می‌رود در هر دو مدل نیز دارای حدود ۱۵ درصد مصرف سوخت اقتصادی تر نسبت به مدل‌های کنونی باشد و این سیستم موتوری دارای سیستم توربوشارِژ و نسبت تراکم سوخت ۱۱٫۰:۱ و همچنین ظرفیت ۵۰۰ سی سی خواهد بود و به هر حال معرفی این موتور را باید به استراتژی جدید این خودروساز باواریایی در ورود به بازار خودروهای کوچک نیز نسبت داد.

نسخه بنزینی این موتور ۳ سیلندر قرار است نیروی پیشرانه‌ای بین ۴۰ تا ۶۶ اسب بخار در هر سیلندر داشته باشد که در نهایت به ۱۲۰ تا ۲۰۰ اسب بخار خواهد رسید و نیروی گشتارو این موتور ۳ سیلندر بنزینی نیز انتظار می‌رود که در حدود ۱۹۸ پوند باشد.

در ضمن بی.ام.دبلیو در حال آماده سازی یک موتور چهار سیلندر خواهر است که معمار و طراحی آن دارای ظرفیت بیش از ۲۲۰ اسب بخار است و به احتمال فراوان در مینی کوپر اس از سوی این شرکت آلمانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به هر حال باید منتظر دیدن این اولین موتورهای مینی در سری جدید BMW i8 باشیم.

Share


خودروسازی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.